dimarts, 17 de juny del 2014

Fernando Córcoles.

Final de la tercera tirada.
-Cordada: Berta i Busquets.
-Accés: Poble de Polop. Un cop aquí hem de pujar al dipósit d'aigua pel Camí del Runar.
-Aproximació: Des de l'aparcament creuar el torrent i agafar un camí que va planejant en direcció Oest. Al cap d'una eston passem paral.lels a una reixa durant  uns cinquanta metres. Continuem en la mateixa dirección i  arribem a una casa en runes. Al cap d'una estona  el camí comença a baixar i  nosaltres anema a l'esquerra. A l'inici de la via hi ha una fletxa i les inicials F.C. picades.
Per internet he vist que algú accedeix a les vies d'aquesta part del Ponoig utilitzant la pista que hi ha a la dreta de la paret i diría que després rapelen per la via.En aquest cas preveure algun recanvi pels rapels.
-Ressenya: Hem copiat aquesta de la guia:

Topo copiada de la guia.

-Material: Un joc de tascons i un altre de friends des de l'Alien verd al Camalot del 3.
-Orientació: Est, vàrem estar a l'ombra fins les dues.
-Via: La primera tirada és herbosa, la resta de bona roca, força vertical, sostinguda i bastant variada. A la segona tirada ens va costar veure per on anava la cosa sortint del primer pont de roca ja que no es veu el següent pitó, queda un pèl a l'esquerra. La via està més equipada que la seva veïna Aravela però a mi m'ha semblat més difícil.

Penúltim llarg.

-Dificultat obligada: Segons la ressenya el tema obliga a 6a jo ho vaig veure més aviat de 6a+/b. Al tram de 6c del tercer llarg, per trincar la segona xapa hi ha un pas que em va semblar ben bé de 6b i diria que amb el peu a la xapa no arribes. Si es va just de grau potser un ganxo pot ajudar.
-Descens: Del final de la via hem de pujar, primer grimpant i després caminant, fins al cim del Llom del Lleó. Després baixem a un coll i anem tallant el vessant de la muntanya cap a l'esquerra fins a una tartera. Aquí enganxem el camí de baixada del cim cap a l'esquerra. El seguim sense pèrdua fins a dos ràpels ( 25 i 35 ) que nosaltres hem fet amb un de sol. Per la pineda acabem d'arribar a l'aparcament.