dimecres, 11 de febrer del 2015

Via Vidal Farreny al Cilindre.

-Accés: Des de Balaguer hem de prendre la carretera direcció Tremp (C-13). Abans d’arribar al poble de Camarasa trobem un desviament a mà esquerra direcció a Sant Llorenç de Montgai (LV-9047).
Hem de seguir per aquesta carretera direcció Sant Llorenç. Aparquem sota mateix del Cilindre i la via es veu perfectament des de la carretera.
 -Aproximació: Si volem fer la via original haurem de pujar per l’esquerra del contrafort que hi ha sota el diedre fins arribar a la cova, on comença la via. Per contra, si decidim fer el primer llarg proposat anirem per la dreta fins arribar sota la paret i després a l’esquerra fins que trobem unes cordes fixes que ens deixaran al peu del llarg.

-Material: Via totalment equipada amb parabolts, vuit cintes exprés per tirada.
-Dificultat obligada: V/A1e.
-Ressenyes: Escalatroncs, El col.leccionista de vies, Romànticguerrer i Joan Jover. Moltes gràcies

-Via: En el seu dia debia una via força compremessa degut al pas de panxa ben obligat a la segona tirada. En aquest tram encara es conserva el pitó original que assegurava el pas de VI- ( avui cotat de V+ ). A la via se l'hi va fer un reequipament i actualment és una clàssica ben assequible, per alguns fins i tot d'iniciació. La roca està molt sanejada per les repeticions i malgrat el seu aspecte a la primera tirada no representa cap entrebanc. Jo tampoc l'he trobat pul.lida. Per lo curta que és ( 70 metres ) te molt d'ambient i els passos són bonics. L'he fet en solitari fent R0 al primer bolt ( II per arribar-hi ) i d'una sola tirada fins al cim, crec que si es va en cordada cal ser hàbil fent els xapatges per evitar el fregament. Compte amb uns blocs de peus entre la segona xapa i el pitó a la segona tirada.

-Descens: Per baixar rapelant caldrà abandonar material a la R2 ( dos bolts ) mentre que la R1 te dues anelles. Jo he baixat caminant cap a l'esquerra per una evident traça que en 10 minuts et retorna a l'aparcament.