divendres, 22 de maig del 2015

Anglada Cerdà a la Punta Miladones.

Recomanable via d'aventura, la pionera d'una paret amb bastant de rotllo. La via és d'una lógica incontestable, simplement es planta a sota la paret i surt pel seu punt feble. A part del seu valor históric i l'atractiu com a ruta aventurera poc equipada ( dos pitons,ponts de roca no equipats ), la via és guapa d'escalar. Especialment bona la segona tirada amb un ambient que ens deixarà un bon record d'aquesta fantástica escalada. L'últim llarg no és tant guapo, nosaltres hem sortit per la Variant VPR, ho hem vist més fácil.
-Cordada: Salip i Busquets.
-Orientació: Nord est, diria que te sol fins les 10 aproximadament. Compte amb la tramuntana.

-Accés: Hem d'arribar-nos fins a l'Escala i anar a l'avinguda Montgó ( seguir cartells ) en aquesta avinguda hi ha un trencant a la deta senyalitzat que ens porta fins al càmping Les Neus. Tal i com arribem al càmping ja veiem una carretera o pista asfaltada que va en la direcció que portem ( dir. Estartit ). Hem de seguir per aquesta pista que pot estar tallada en època d'incendis. La seguim fins que trobem una pista no asfaltada a l'esquerra. Ens hem de ficar en aquesta pista i de seguida deixar-ne una a l'esquerra i més endavant una altre també a l'esquerra. Aquesta pista ens porta fins a una base militar abandonada, no està malament del tot però jo no m'hi foteria amb un turisme baix. L'article del Vèrtex recomana aparcar en aquest punt. Encara que nosaltres hem acabat d'apurar el cotxe ( Kangoo ) el tram de pineda pel qual continua la pista després de la base militar.
Aparquem en una petita entrada de la pista a ma esquerra, just abans d'una lleugera pujada. En aquest punt hi pot haver una fita.

-Aproximació: Travessem la tanca ( no enrrampa ) i creuem la pineda fins a una zona de garrigs. La traça creua ara la zona de garrigs en direcció al mar, cal anar al cas de no perdre la traça i de seguir la més fressada.
Aquesta traça en un primer moment va direcció al mar i de seguida gira a l'esquerra cap a una evident vall o barranc. Arribarem ben bé a tocar d'aquesta vall i trobarem un terme. Més o menys a l'alçada del terme la traça s'encara cap a mar. Sense perdre la traça en cap moment creuarem algún pi i arribarem al coll que hi ha a l'esquerra de la paret. Seguim arran de cingle cap a l'esquerra,passarem pel cim on  trobem una gran fita amb el llibre de piades, baixem i trobarem una corda estàtica lligada a un pi que ens permet de trincar l'instal.lació de ràpel ( 2 bolts amb anella ). El ràpel és de 50 metres i nosaltres hi hem deixat una corda instal.lada per asegurar la jugada. Vàrem llegir una piada d'uns que s'els hi havia enganxat la corda. El ràpel ens deixa en una vira que recorre tot el sócol de l'espedat i que ens permet accedir a qualsevol via de la paret.

L'Anglada és la via que queda més a l'esquerra de la vira. Així doncs anem seguint la vira, fem una desgrimpada assegurada amb una estàtica fixa, passem la zona de guano on comença la Desobediència i revolució i acabem de pujar a una cómode repissa amb un pont de roca no equipat. La via entra per un vague díedre a buscar l'evident díedre de la part superior. Compte amb l'inici perquè segons la topo del vèrtex sembla que sigui comú amb la R1 de la Desobediència i revolució  i en realitat està uns deu metres a l'esquerra.
Si trobem una corda fixe horitzontal amb dos bolts és que ens hem passat de frenada.
-Material: Nosaltres hem fet servir un tascó, un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 4, vuit pitons i un estrep.

Per fer la via sense pitonar o si més no pitonant menys pot anar bé:
1.Guardar-se un parell de friends entre el 0.75 i el 2 per montar R1. Si anem justos de grau millor portar-los doblats ja que segurament ens aniran bé a la primera tirada. Nosaltres vàrem arribar a la reunió sense aquests friends i la vàrem montar amb pitons ( 3 claus menys )
2.Portar un Camalot del 4 o potser del 5 pel tram de sobre el pitó del primer llarg. Diria que en aquest tram hi entra un friend gran, nosaltres no el portàvem i vàrem pitonar al fons de la fissura ( 2 claus menys )
Els pitons que ens han anat millor han estat els universals ja que la fissura és vertical. No hem clavat cap extraplà ni cap uve gran.
-Grau Obligat: V+/A1.

1. Molt bona la via!! Només per la trave de la tercera tirada ja val la pena! Gracies per la info, ha ajudat molt!

2. Derrès!.A nosaltres si no em falla la memória també ens va molar molt.
    He vist que també vàreu clavar.Sino vaig errat diria que alguna cordada l'ha fet sense els pitons.
    Salut i autentic climb!

3. Bones! Nosaltres l'hem fet justament ahir. I ens va anar molt be el crokis que heu penjat. Comentar, a part que ens ha encantat, que ara hi ha algun pitó més al L2. Nosaltres hem passat amb un joc d'aliens i friends fins el #4 (repetint fins el #1), tascons, tricams i alguna baga. Felicitats pel blog.

1. Bon dia!. A nosaltres també ens va agradar molt, me n'alegro que us resulti útil la informació del blog i moltes gràcies per ampliar la informació.