divendres, 9 de desembre del 2016

El Voltor feroç.

La via en general ens ha agradat, una mica d'herba però pel nivell de dificultat que te la via és raonable. La roca en general bona llevat del darrer llarg i un tram puntual de la segona tirada. En ambdós casos la cosa no és gaire dramàtica ja que ens podem anar assegurant bé.

Accés: Àger, agafem la pista asfaltada que porta al Coll d'Ares, a uns deu quilometres del poble trobem un trencall a l'esquerra senyalitzat com a " Congost de Montrebei ". Seguint sempre aquesta pista arribarem al Prat de St.Llorenç, punt on mor la pista. Aquesta pista ha estat arreglada recentment i es troba en molt bon estat.
Aproximació: La via es perfectament visible des de el prat. Nosaltres hi hem anat bastant pel dret i hem anat trobant traça. Fletxa a l'iniçi i pont de roca blanc visible. El sostre de la Fliposis, que queda a la seva esquerra és una bona referència quan busquem la via des de el prat.

Orientació: Sud Oest fins les dotze tocades el primer llarg ha estat a l'ombra després ha tingut sol fins pràcticament la posta.
Material: Algún tascó i un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 4. Hem portat pitons però no els hem vist necesaris en cap punt.
Grau obligat: V/A1.

Descens: Del final de la via grimpar una ample i curta canal amb l'ajuda d'una corda fixe. Un cop a la carena seguir a la dreta fins a un ampli coll. En aquest punt cal estar atents a girar a la dreta.
Ressenyes: La fotografia que va molt bé per ubicar la via des de el prat és d'en Joan Asín i el croquis d'en Parce. Gràcies a tots dos!!!.