dilluns, 3 de juliol del 2017

Integral Baños de Sol a la Prenyada

Segurament un dels passos més característics de la via Integral Baños de Sol a la Prenyada és l'entrada. Un inici fi, vertical i amb la primera assegurança força amunt són un filtre important. Per cert, a mig camí hi ha un buril sense xapa que ens pot donar una mica d'ànims, tot i que no sé què és més difícil, xapar-lo o tirar amunt fins al primer parabolt. De totes maneres no penseu que quan xapeu el primer parabolt ja tindreu la via a la butxaca. Encara ens l'haurem de currar, tant en els llargs difícils com als trams més fàcils, on ens haurem d'anar protegint com puguem. Està reequipada amb parabolts del 8, a les reunions també són d'aquesta mida i només n'hi ha dos...

-Accés: Monestir de Montserrat. Aparcament de pagament (6.5€), descompte a federats (4€).
-Aproximació: Pugem per les Escales dels Pobres fins al Pla de Sta. Anna. Aquí hem d'agafar un camí a mà dreta que, passant per unes escales, porta fins al refugi de Sant Benet. Anem a darrera del refugi i agafem un corriol que ens durà a peu de via. La via comença uns metres a la dreta de la Gómez-Xalmet, sobre un bloc caigut.

-Orientació: Sud-oest.
-Material: Bàsicament la via està equipada als llargs difícils i ens els llargs fàcils trobarem molt poca cosa. Nosaltres hem fet servir cintes exprés, bagues per a merlets, 1 xapa recuperable i joc d'Aliens i de Camalots fins al número 2 (si haguéssim portat el 3 l'hauríem posat).
-Grau Obligat: 6a/6a+

-Descens: Fem un ràpel de 25 m per la cara nord fins una canal. Des de allà baixem la canal fins un collet entre la Prenyada i la Roca d'en Barberà, i continuem cap a l'esquerra fins gairebé el peu de via.

-Ressenya: Nosaltres hem anat amb la topo que surt a la guia de Sant Benet, per tant els graus estan apretadets. Penjo les del Silencio Mineral i Joan Jover.