dilluns, 30 de juliol del 2018

Mutant World al Pic del Martell.

Segurament ens trobem davant de la via més clàssica i repetida del Pic del Martell.Malgrat el segón llarg una mica rostollet a la resta del recorregut gaudirem de la típica escalada atlètica de la paret progressant majoritariamenr per plaques de cantells escandalosament grans.Algún curt tram de díedre donen el toc de varietat a la via.Hem obviat R2

Accés: Des de Barcelona es fa per l'autovia de Castelldefels en direcció Sitges i Castelldefels. La deixem a la sortida 42 amb la indicació "Port Ginesta". Seguim paral.les a l'autovia en direcció Sitges. De seguida arribem a una rotonda i ens desviem a la dreta per entrar a l'urbanització " Rat penat ", crec que hi ha una tanca però està sempre oberta. Després d'una petita avinguda amb pins trobem una altre rotonda, seguim rectes per una carretera de revolts amb forta pujada i amb un cartell que indica " Parc Natural del Garraf". Quan portem 1.8 quilómetres des de la segona rotonda arribem a l'aparcament que ens queda a ma esquerra i que te un cartell que diu " Pic del Martell".
Aproximació: Tot i no durar més de vint minuts és una mica incómode. Baixem uns metres i creuem la carretera. Pujem per traça força definida fins a un coll on ja veiem la paret Est del Pic del Martell i baixem pel vessant oposat en forta baixada seguint una de les múltiples traçes que hi ha.L'iniçi de la via el situarem a on ja no hi ha una baixada pronunciada,entre l'esperó amb sostre característic i la gran canal.La via no te el nom a l'iniçi però es veuen els bolts vermells descolorits.
Material: Hi ha qui la fa només amb cintes,nosaltres hem fet anar un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot de l'1.
Grau obligat: V/A1.
Orientació: Sudoest,sol fins les 3.
Descens: El més habitual i recomanable és baixar caminant, del final de la via acabar de grimpar ressalts i anar amb tendència a l'esquerra ( direcció a l'aparcament ) fins a trobar una bona traça que s'ajunta amb la traça per la que hem aproximat.
Nosaltres anàvem amb pressa per fer més vies i hem fet 2 ràpels.R4-R3 de 15 metres i R3-terra de 60 metres,per l'esquerra d'on hem escalat. A R4 hi hem abandonat un cordino mentre que R3 te anella i cadena.Aquest segon rapel no ens ha molat gaire ja que pinta que és molt fàcil que s'enganxi.Una opció seria rapelar per la mateixa via,trobarem R1 equipada per rapelar.Sinó per on hem baixat crec recordar que creues una reunió de l'Esperó Bombers on deixant material podriem fraccionar aquest ràpel.