dilluns, 3 de febrer del 2020

Prou de Romanços.

Ens ha agradat molt,ens ha fet escalar a totes les tirades.Jo no és que tingui gaire memória ni criteri però el cinquè llarg és un dels més ben parits que recordo haber grimpat per Àger.L'itinerari és prou variat i cerca la lógica en un pany de paret a priori inexpugnable.L'escalada és bastant obligada però no masss expossada si ens sabem autoasegurar amb un mínim de solvència.El rocam en general és bo però hi ha blocs que diria que acabaran baixant.

Accés: Àger seguir la carretera cap al Coll d'Ares. Una mica abans d'arribar al coll prendre una pista a la dreta en direcció a Colobó. La pista passa per sota de les parets.Passat el Serrat de Sant Alís veurem la Paret de l'Embut,amb les antenes característiques al seu cim.Transitant per la pista veurem dues tarteres a ma esquerra: la primera és la que baixa de la Canal de l'Embut i la segona és la que nosaltres hem fet servir per aproximar.Podem aparcar on ens vagi bé entre les dues tarteres.
Aproximació: Agafem la segona tartera que trobem i pujem cap al bosc.Superem el bosc per rastres de pas i ens plantem a la base de la paret,anirem a la dreta a buscar el pas (II/III) per assolir la feixa on s'inicia la via.Un cop a la feixa seguir-la a l'esquerra fins al final,bauma i parabolts amb cordinos visibles.Nosaltres hem fet R0 en una sabina.
Possibilitat d'escalar les dues primeres tirades de la Marta Barrachina des de la base de la paret fins la feixa.
Horaris: Aproximació 30 minuts,via 6 hores i baixada 40 minuts.

Orientació: Sud.
Material: Un estrep,16 cintes exprés,tascons i un joc de friends des de l'Alien negre al Camalot del 4,aquest l'hem possat en diversos punts però no assegurant cap pas clau.
Cordinos i navalla per anar-li fent el manteniment a la via.
Hi ha qui utitlitza un ganxo a l'inici del Ll6,si anem amb artificial aquí hi ha un pas llarg ( tramposa útil ?).
Grau obligat: Sembla que en un orígen era 6c obligat però algú ha deixat cordinos a algunes xapes del Ll1 i Ll 5 i ara és 6b obligat.
Jo he fet les tirades parells i diria que són les menys obligades,6a/A1.Les senars,anant de segón,si que m'han semblat de 6b obligat.
Descens: Assolir la carena i seguir-la a l'esquerra,deixant enrrera les primeres instal.lacions.Just quan apareix una pista a ma dreta caldrà buscar l'entrada a la Canal de l'Embut.Aquesta entrada no és gaire evident i discorre per una diagonal rocosa,la sort és que la primera de les cadenes que hi ha instal.lada és visible des de la carena.
Baixem per la canal uns doscents metres i fem llarg flanqueig a l'esquerra fins que la paret ens permet baixar.Seguim descendint per terreny net fins a un ressalt que esquivarem de nou per l'esquerra i acabarem d'arribar a la pista de l'accés.