dilluns, 18 de maig del 2020

Terra de Nómades.

Des del meu punt de vista aquesta via pot estar en la trilogia de les tres clàssiques llargues i de grau assequible del vessant sud monserratí juntament amb l'Aresta Ribes i l'Aranya.
M'ha semblat que el recorregut és prou lógic i elegant a més de poseir varietat de passatges amb un bon equilibri entre placa i fissures de totes les mides.Malgrat tot  entre els monserratins hi ha qui no la te en gaire bona consideració,segurament això es deu al destrempament que hi ha a la segona meitat de la ruta,on la roca ja no és tant bona,baixa la dificultat i hi apareix una feixa.
Hem enllaçat la segona i tercera tirada.
La placa de sota el cim no l'hem sabut assegurar bé ( expo?,IV) hem xapat la reunió de la Sorpresa i hem escalat l'esmentada placa en diagonal a la dreta a buscar una canal per la que hem sortit al cim.Aquí no hem sabut trobar cap reunió i hem acabat d'artibar a unes alzines.Aquesta tirada resulta força llarga,potser bona idea partir-la parant a la reunió de la Sorpresa o bé fer la darrers reunió en unes alzines més discretes sota del cim.

Accés: Estacionem a l'esplanada d'en Nubiola,al costat del Restaurant de La Vinya Nova.
Aproximació: Agafem la pista que duu a Collbató i la seguim uns doscents metres.Trobarem una paret amb una porta de ferro a la nostre dreta i uns pals de fusta per que no es pugui aparcar a la nostre esquerra.Aquí deixarem la pista per anar a l'esquerra i agafar el Torrent de l'Artiga,a l'entrada del Torrent la via és perfectament visible.
En un primer moment el torrent es bifurca.Nosaltres anirem a l'esquerra, a la dreta hi ha la ferrada de les Dames. Anem pujant torrent amunt, a estones per una traça que queda a l'esquerra del torrent.Quan som a l'alçada de la base del Pollegó trenquem a la dreta per peu de paret.Trobem primera linea de bolts pertanyents a la Cosmos Factory i a continuació els bolts de la Terra de Nómades.
Orientació: Oest o Sudoest.

Restriccions: De moment no n'hi ha.
Grau obligat: V+/A1.A la primera tirada que alguns blogs s'entesten en afirmar que és 6a obligat hem passat intercalant un friend entre cada parabolt amb A1.
Material: A nosaltres ens ha calgut un estrep,16 expresssos,un joc de tascons i un altre de friends des de l'Alien blau al Camalot del 3.
Horari: Aproximació 30',via 5 hores i baixada 1hora 30'.
Descens: Des de la darrera reunió crestejem uns 30 metres fins a un coll molt marcat.Aquí localitzarem la R4 de la via Son de la llarga per la qual hem rapelat.Si no recordo malament hem fet dos ràpels d'uns 50: R4-R2 i R2-terra.Acabats els ràpels cal baixar pel torrent que hi ha sota la cara est i anar a buscar la base de l'aresta sud,per aquí es flanqueja fins al peu de via.

1. Quins collons!! A sobre d'escalar durant el confinament, ho feu en una zona on l'escalada està prohibida durant aquesta època de l'any!

2. Poc que hi via pas cap lletreru que ho digues!

3. Una via ben maca ! ara comparar-la amb l'Aranya i l'Aresta Ribes...aquesta és força més difícil si la vols forçar en lliure que les altres dues, almenys la primera i la primera meitat de la segona...però tot són opinions !
    Per cert el Trió est no te cap regulació de l'escalada.
    Grimpar i viure amics !

4. Hola Jaume!.
    El fet de que les tres vies les hagi considerat assequibles no vol dir que les tres les hagi trobat igual d'abordables.Seguramnet hi hagi una gradació però tampoc la tinc clara.
    Sota el meu punt de vista parlem d'opinions subjectives...tants caps,tants barrets.
    Que de moment no hi ha regulacions a l'escalada crec que ho vaig possar a la piada.
    Moltes gràcies per les opinions!.