dimecres, 2 de juny del 2021

Via Nuc al Contrafort de la Dent d'en Rosell.

Una més de la nova fornada en aquesta paret. Equipament a base de parabolts amb abundants fissures que gairebé sempre permeten rematar-ho.Escalada atlètica,segurament no sigui de les millors de la paret però el darrer llarg és ben guapo.Precisament en aquesta darrera tirada convé estar al cas del fregament i controlar un parell de blocs.Les altres dues primeres tirades són un pèl herboses i discontinues.Els llargs en lliure ens han semblat V+,6a i 6b.

Accés: A Queralbs agafem la carretera que puja a Fontalba.Només la seguirem un o dos quilómetres aparcant a ma esquerra quan ens creuem amb el camí que puja cap a Núria.
Aproximació: Cal seguir el camí que puja a Núria.Aquest camí ofereix dues variants,a nosaltres ens interessa el camí dels Duis ( esquerra,cartell) que passa per sota mateix de la Dent d'en Rossell o Roc dels Duis.

Tenim dues opcions:
1) Per la tartera que hi ha a la base del Contrafort: Potser es camina menys però és més incómode. Just després d'una bauma amb un banc deixem el camí de Núria i pugem per l'esmentada tartera,alguna fita.
2) Per la baixada de la Dent: Passem l'esmentada bauma,un oratori i una petita font.Just després de la font localitzem una tartera a ma esquerra.Seguirem una traça fitada que firteja amb el bosc i la tartera.Més amunt trobarem fites que van a dreta i a esquerra,a les envistes del recordatori d'un esquiador mort.
Aquí convé seguir les fites que van a l'esquerra fins a sota del Contrafort de la Dent,que més que un contrafort és una paret que hi ha a l'esquerra de la Dent.
La Nuc és la via que hi ha més a l'esquerra,parabolts visibles.

Orientació: Sudest,te sol fins cap allà les 3.
Grau obligat: Diria que amb V+/A1 passes.En tal cas pot fer servei una tramposa i/o més material.
Horaris: Aproximació 45',via i rapelar-la 2 hores i retorn al vehicle 40'.
Material: Un joc de friends des de l'Alien groc  al Camalot del 2 i 14 cintes exprés.La ressenya demana més material però nosaltres hem anat bé amb aquest que dic.
Descèns: HDes de la tercera reunió cal superar un darrer resalt ( parabolt ) i arribar al final de la paret.Situats en aquest punt nosaltres hem  fet dos ràpels de 60 per la veïna Quarcita: cim-R2 ( costat arbre ,relleig ) i R2-terra.Totes les roles són de dos bolts amb anelles i els ràpels són fraccionables,teóricament a 30 metres.Això últim no ho se segur per tant si aneu amb una sola 60 precaució.