dilluns, 16 d’octubre del 2023

Via de l'Ossel al Barricó.

Ens ha semblat una via ben parida, de fet els entesos del lloc afirmen que és la millor de la paret. Es tracta de quatre tirades curtes però aparentment massa sinuoses per enllaçar-les on gaudirem a cada de metre d'un rocam excel·lent i molt abrasiu. Escalada esportiva per assaborir l'elegància del gest sense massa maldecaps: plaques amb força ferro i un parell de trams de fissura a equipar. L'equipament emplaçat són espits dels noranta i parabolts.

Accés: Cal estacionar a l'alçada del km 126 de la N260.Si venim del sud l'aparcament queda a ma esquerra,al costat d'un antic pont i del sector de Les Coves de Ribes.

Aproximació: Seguirem a peu per sota del sector en direcció sud.Agafarem la pista de la dreta tot saltant una cadena, creuarem una antiga cantera i seguirem  per la pista en pujada.Ignorarem una pista a la dreta al cap de pocs minuts,trobarem una porta amb cadena i seguint la pista arribarem a uns prats on hi ha les runes de Cal Barricó. A dalt dels prats trobarem una pista que va en direcció a les parets, aquesta pista mor al cap de ben pocs metres on comença un corriol molt clar i fitat que ens deixa al peu mateix de la via. Parabolts visibles i xapeta amb el nom.

Grau obligat: 6a/A0, potser amb tramposa i ganxo passem amb V+.
Material: 12 expressos, 2 Aliens ( gris i groc ),2 tascons i 2 Camalots ( 1 i 2).

Orientació: Sud Est,sol fins les 3.
Descens: Nosaltres hem baixat amb 2 ràpels: 50 ( R4-R2) i 30 ( R2-terra).

Horaris: Aproximació 35', via i rapelar 3'5 hores.De peu de via al cotxe hi hem estat 25'.
Ressenyes: Joan Asín i Comando Ripollès ( via número 10?).