dimarts, 14 de desembre del 2010

Santiago Domingo a la Paret d'Aragó.

Aquesta és de fa poc. Em va semblar de les vies més assequibles de Montrebei encara que alguns la classifiquin de rostollosa a mi em va agradar...lo que no vol dir que no sigui un rostoll. Penjo la piada del centrecac:

"
Via Santiago Domingo a la Paret d'Aragó,Montrebei.
-Companys: Manel i Tomas.
-Ressenya: Lanochedelloro.com. Falten dos claus:el tercer del primer llarg,el segon de la tercera tirada i el segon del cinquè llarg.A la setena tirada hi ha un plom abans d'arribar al primer parabolt ( IV ).A l'útlim llarg hi ha un clau i un pont de roca de més.
-Accés: Cal anar fins al poble abandonat d'Estall. Nosaltres hi hem accedit per la pista que surt de Viacamp. Actualment es troba en obres: és totalment planera peró en cas de pluja esdevé impracticable,llavors seria aconsellable anar-hi per la pista que surt just després de Tolva ( dreta,cartell ). El divendres a la tarda ( les 6-7 ) encara treballaben a les obres peró ens vàren deixar passar. Porteu aigua perquè ni a Estall ni a l'aproximació n'hi ha ( o nosaltres no la vàrem saber trobar ) .Passem Estall,deixem un trencall a l'esquerra amb un cartell i al següent trencall aparcem ( 10 min d'Estall ).

-Aproximació: Seguim per la pista de l'esquerra i de seguida la deixem per agafar una traça a l'esquerra. Seguint traçes i alguna fita ens fiquem en un torrent,el seguim de baixada. Cal pendre de referència els sostres allargats de dalt la paret per on passa la Cistus Albidus,hem d'anar a la seva vertical. Quan sembli evident sortim del torrent i anem cap a la paret,aquesta és transitable per la seva base. Fletxa i S.D. a peu de via.

- Material: Joc de Camalots fins al 3,aliens ( semàfor+blau i negre ) i joc de tascons. Duiem claus i no els hem possat. Els claus que falten es subsituteixen bé per les peçes més peitites i les reunions no cal reforçar-les. La via ha estat reequipada amb parabolts de la FEEC.

-Via: Malgrat els trams herbosos ens ha semblat una via prou bonica,molt clàssica de les d'anar sortejant de la manera més fàcil les dificultats. La roca és bona en els trams més dificils i dolenta en alguns trams més fàcils. L'últim llarg és sorprenent i els dos diedres de V bonics. Deiem que obliga sobre el V-V+/A1.
-Descèns: Evident. Del cim cap a l'esquerra a buscar el P.R.,el continuem seguint a l'esquerra fins a un coll on hi ha una senyal que inidica Estall,baixem sense deixar el P.R. i arribem a la pista. La seguim a l'esquerra. "