dilluns, 6 d’abril del 2015

Via Eva al Roque de las Ánimas.

-Orientació: Est, el sol hi toca fins cap a les 12.
-Accés: Cal aparcar en algún dels carrers de Taganana, el camí de l'aproximació comença just a sobre del restaurant Roque de las Ánimas, al final del poble i al costat de la parada de busos. No aparqueu al costat mateix del restaurant.

-Aproximació: Com a totes les vies que hem fet a Tenerife ens hem embardissat de valent, no se si no hi ha traça o no l'hem sapigut trobar o una mica les dues coses.... Des de el restaurant creuem la carretera i pujem pel marge fins a un camí molt ben fressat que va paral.lel a la carretera i a una feixa. Aquest camí va per sota les parets del Roque de las Ánimas, primer per la base de la cara N i després per sota de la E per on va la via. Quan passes per sota de la Nord ja veus alguna traça que puja cap a la paret. Nosaltres hem provat de pujar-hi i flanquejar per sota la paret fins al peu de la Eva peró no ens n'hem ensortit. Així que hem tornat a baixar al camí i l'hem seguit fins més o menys a la vertical de la Eva.Aquí hem trobat una traça que amb algunes fites i aprofitant al màxim les parets de les feixes et deixa de la millor manera possible a la base de la via. La via es veu perfectament des de el camí i hi havia una fletxa picada a la base. Aquesta fletxa pot no ser-hi ja que era molt tenue.

-Material: Nosaltres hem fet servir alguns tascons i un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 5. Segons la ressenya el del 4 i el 5 no calen ja que ens podem asegurar en fissures dels costats, tot i que a mi en dos punts m'ha semblat que no era així. De totes maneres es tractaria d'escalar uns tres metres sense asegurar-se i amb una bona peça a sota dels peus. Si encara és va més just de grau que nosaltres ( difícil ) pot estar bé repetir alguna peça i fins i tot he llegit d'algú que hi possa el del 6. Tingeu en compte que aquesta tirada fa 45 metres i només te dues assegurançes.

-Via: A nosaltres ens va agradar moltíssim. La segona tirada és boníssima: un magnífic díedre molt sostingut, atlètic i amb bona roca. L'entorn de la via és espectacular. Al darrer llarg hem fet l'original de la dreta i no ens ha semblat pas gaire herbós ni brut, de fet diría que ho és bastant menys que l'entrada de la via. Al final del díedre d'aquesta tirada podem anar a l'esquerra a trincar el bolt de la variant per fer reunió.

-Grau obligat: Al ser una via de díedres és bastant trampejable, suposo que es passa amb V/A1.
-Descens: De la darrera reunió de la via pujem uns vint metres amb tendencia a l'esquerra, per terreny herbós ( II-III ) fins a un bon replà a la base de l'aresta. Seguim per sota de la cresta fins a les inmediacions d'un arbre, punt en el qual desgrimpant per unes lloses començem a baixar pel vessant oposat al mar en direcció a un evident coll que ja veiem des des la via. Per arribar el coll es va trobant una miqueta de traça. Un cop som al coll nosaltres hem baixat a la dreta per una bona traça cap al poble de Taganana.