dimecres, 26 d’abril del 2017

Combinació via dels Rodríguez a la Peluda i el Retorn dels Sioux a l'Agulla del Capdamunt

La via dels Rodríguez està bastant equipada amb parabolts, cosa que ens permetrà apurar en lliure al gust i sobretot al grau del consumidor. Segurament la fissura-llastra del primer llarg és el tram més guapo de la via. El segon llarg és bastant monòton, es fa pràcticament tot en artificial, només té un petita sortida en lliure al final. El tercer llarg té un inici finet i després continua per un díedre tombat fins que el superem en un pas poc evident però no obligat. L'últim llarg gairebé coincideix amb l'Aresta Brucs de la Peluda. Aquests dos llargs es poden empalmar sense massa problemes. I quan acabem la via i fem el ràpel de la Peluda ens quedem gairebé al peu de via del Retorn del Sioux a l'Agulla del Capdamunt, sembla la continuació natural de la via dels Rodríguez. Així allarguem uns metres més l'escalada i ens apuntem una altra agulla.

-Cordada: Busquets i Macau.

-Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€.
-Aproximació: Des de l'aparcament pugem en direcció al refugi d'Agulles (senyalitzat).Al Coll de Guirló, en comptes de seguir el camí cap a les Portelles, agafem un caminet que surt a mà esquerra i que puja cap a la paret oest d'Agulles. Està bastant fresat i hi ha fites. Seguint aquest camí arribarem al peu de la Cerdà-Riera de la Bandereta. Per arribar a peu de via hem de resseguir la paret cap a la dreta. La via comença en un díedre-canal entre la Peluda i l'Agulla del Sol Ponent, just passat el Sabre.
-Orientació: Oest

-Material: Moltes cintes exprés i estreps.

-Grau obligat: V+

s

-Descens: Des del cim de la Peluda fem un ràpel d'uns 20 metres per la cara est. De l'Agulla del Capdamunt podem baixar amb un ràpel de 30 metres per la mateixa via (cara oest). Després baixem per la canal que separa l'Agulla del Capdamunt i la Peluda fins a trobar el camí que porta cap a les Portelles (marques vermelles).
-Ressenya: Per la via dels Rodríguez nosaltres hem utilitzat la topo del blog de l'Escalatroncs i pel Retorn del Sioux hem utilitzat la ressenya de l'aperturista que surt a Lanochedelloro:

1. Una bona combinació de vies, ideal per les tardes que ja allarguen.

2. Sí, però si la tarda és fresca s'ha d'anar al lloro. L'Agulla del Sol Ponent fa ombra durant una bona estona al primer llarg.

3. Es nota la marca del KR a la Rodriguez? 😉😉😉😉

4. I tant full equip nikelao neng!!!
    Com sempre merçi pel curro.