dimecres, 12 d’abril del 2017

Espigolo Jori a la Punta Fiames.

Una clàssica de la zona de Cortina, la seva linea és ben suggerent. Després un cop possats a la via hi ha de tot. La part de baix és més alpina, amb algunes vires i una mica d'herba.De la feixa cap amunt hi trobarem molt bons llargs de fissura-díedre. Sembla que és una via força concorreguda,nosaltres hi hem anat un dia de meteo insegura ( no se si és una bona opció per aquests dies ) i hem estat ben tranquils. Fins a la feixa s'escala la via Dimai,arribats a la feixa flanquejem uns cent metres cap a la dreta per enganxar l'iniçi de la Jori. La Dimai ,a la feixa, va recte i és més fàcil.

Accés:Qui abbiamo trovato delle paline in legno con le indicazioni per il sentiero n. 202. Seguendo le indicazioni si perviene alla base delle pareti della catena del Pomagagnon dove un sentiero che le costeggia conduce (se seguito verso sinistra, viso a monte) alla Punta Fiame Des de Cortina seguim la carretera estatal n.51. Algunes guies recomanen aparcar a l'hostal "Codavilla/Putti". Nosaltres hem seguit uns  600/700 metres més fins que hem trobat una area de descans on hem estaçionat.

Aproximació: Des de l'aparcament pujem a agafar un carril biçi i el seguim a l'esquerra allunyant-nos de Cortina. Hem seguit les indicacions del sender n. 202,sinó em falla la memória aquest camí et deixa a la base de les parets. Aquí cal deixar-lo i anar a l'esquerra per un corriol que ens deixa al peu d'una canal vertical sorrenca. Remontem aquest corredor terrós i seguim per una cornissa de bon fer i amb corriol peró estreta fins que arribem a la concavitat que separa la Punta della Croce de la Punta Fiames. Arribats a aquest punt cal remontar la concavitat uns 30 metres i deixar-la per una cornissa estreta ( fita ) que ens deixarà a la base d'una xemeneia rocosa ja a la cara sud de la Punta Fiammes. Nosaltres aquí ens hem encordat, la canal te algún pas de III+/IV,a 50 metres del terra diria que hi ha un químic per fer reunió,hem preferit acabar d'apurar la corda i sortir a peu pla per assegurar en un pi. Després hem seguit un con rocós en tendència a l'esquerra. La via comença bastant més enllà d'una placa conmemorativa, a la vertical d'una xemeneia i d'una fissura ample. Material visible.Fites,600 metres de desnivell i unes 2 hores.

Orientació: Sud.La via es troba a baixa cota i pot ser una bona opció per dies freds,si fa calor crec que és un forn.
Grau obligat: V+/A0.
Material: Joc de tascons i un de friends de l'Alien groc al Camalot del 3.Els més grans(4 i 5) entren a la tirada de fissura ample,nosaltres els duiem i no els hem possat perque hi havia força pitons.

Descens: Dura unes dues hores i no recordo que fos complicat de trobar però hi havia un tram de grava al corredor que potser millor no fer de nit o plovent.Desde la cumbre, bajar por el sendero vertiente N hasta la brecha de la Punta della Croce, atravesar la vertiente N de esta punta por un sendero bueno para llegar a la Forcella del Pomagagnon. bajar al S, el monstruoso (!) corredor de piedras ; en la salida de las paredes, seguir por una o otra orilla para llegar al camino de subida luego Fiames .