dimecres, 5 d’abril del 2017

Díedre de l'Amistat.

En general és guapa,tot i que al segón llarg hi ha una mica d'herba que espatlla l'assumpte. Per poc que es fagi i es neteji una mica quedarà una via ben xula. El díedre és súper evident,amb bona roca i amb una placa de sortida i una altre d'entrada que dónen varietat a l'ascensció. La via es va assegurant bé,tot i aixó a la primera tirada hi ha un tram de placa per anar a reunió que te bona roca però crec que no es pot assegurar (V grau ). Hem enllaçat les dues triades del díedre en una de sola de 50 metres,no hem tingut fregament ja que la tirada va ben recte.

Accés: Nosaltres hi hem anat fent abans la Via del Jaumet al Sócol. M'imagino que cal estaçionar com per anar a la Cova del Tabac.Des de Camarasa en direcció Tremp passem el túnel i just després de creuar totes les instal.lacions de la presa hi ha un bon aparacament a ma esquerra. Aquest aparcament ultimament està força freqüentat ja que per la zona de la Cova del Tabac s'ha equipat el Sector Solarium i està molt de moda.
Aproximació: Explico el que vàrem fer nosaltres sortint de la Via del Jaumet. La via es veu perfectament. Remontem el vessant de la muntanya i trobem un parell de corriols que van transeversals al vessant. A sota i a l'esquerra de l`agulla on s'inicia la via hi ha un parell de blocs, pujem per ratstres de pas fins aquests blocs i anem en direcció a la paret. Arribats a la base de la paret hi ha una feixa més o menys neta de vegetació que seguim fins a la canal que hi ha a la base de l'agulla. La canal seria practicable i fàcil de pujar si es netejés, peró hi ha un arbre emprenyador que obliga a sortir a la placa de l'esquerra i tornar a entrar a la canal per guanyar el coll on fem R0 en un arbre amb un parell de cordinos, a les envistes del pont de roca que assegura l'iniçi del primer llarg. Aquesta entrada/sortida de la canal és de III grau,pot ser una bona idea assegurar-se i/o posar-se  els gats.
Si venim directament des de la carrterar crec que cal pujar fins la Cova del Tabac i aquí seguir endavant fins al peu de via.
Horari: 1.5 hores.
Orientació: Sud Est,crec.
Material: Algún tascó i un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 3. El del 4 el vàrem possar però per treure'l de l'arnés més que per una altre cosa. Si algú te interés en netejar una mica el segón llarg unes estissores de podar no estarien malament i cordinos per canviar algún pont de roca.
Grau obligat: V+/A1.
Descens: Del final de la via carenem a la dreta fins a un ampli i evident coll,en aquest punt cal baixar a l'esquerra on trobem un bon camí que sense pèrdua ens baixarà fins al fnal de l'embassament. Llavors ens tocarà seguir la carretera a la dreta creuant els túnels fins a l'aparcament. Més o menys ens tocarà caminar un quilómetre per la carretera. Si ens fa pal podem fer la logísitica de portar dos cotxers i aparcar-ne un l'aparcament de la Cova del Tabac.
Ressenya: L'he agafat del blog d'en Jesus Almarza,merçi. Te pinta a foto de llibre,si l'autor del qual no està d'acord en que la penji que ho comenti i la dibuixo.