dimecres, 20 de setembre del 2017

Anzas a Peña Foratata.

Te trams xulos i variats però també força rostoll,ens vàren agradar més les seves veïnes Capricho de Primavera i Valle de Tena.Com és habitual a les vies del grup Sueño Vertical la via està súper sanejada (gràcies!) i l'equipament és d'alló més generós.De cavall estant diria que xapavem un de cada 3 parabolts i que feiem els llargs de dos en dos,excepte a les tirades de 6b que no ens hem atrevit a enllaçar.
Accés:  Des de Sallent de Gállego pugem fins a la urbanització Formigal. Hem de deixar el cotxe a la part superior dreta de la urbanització, en el carrer Foratata.
Aproximació:  Des del cotxe prenem una pista en direcció est. Després de travessar una balla metàl·lica arribarem en un prat on surt un camí a mà esquerra. Aquest camí té alguna fita i marques blaves i blanques. Seguim aquest camí en pujada fins al Coll de Baladrias. Un cop al coll tombem a mà esquerra per pujar pel llom de la muntanya. Quan estem arribant al final de la pujada hem d'estar al cas a marxar a l'esquerra per rastres de pas i alguna fita fins arribar al peu de via on es veuen les xapes i hi ha el nom inscrit.
Orientació:Sudoest,sol a partir de les 11.30.

Grau obligat:V/A0.
Material: Unes setze cintes exprés. Si ho volem xapar tot sense enllaçar llargs ens en caldran 22.
Descens: Des del final de la via acabem de pujar al cim. Un cop aquí anem a desgrimpant per l'aretsta que ens queda a l'esquerra,fem un parell de ràpels curts i evitables que ens deixen en un coll. Baixem per la canal de la dret fins que arribem a peu pla. Seguim flanquejant en la direcció que portem fins que s'acaba la paret i baixem per camí evident fins a Formigal. Un parell d'hores.

1. Mola quan fas aquestes piades amb tantes fotos. Una via de 400 metres dóna per molt...

2. Bon dia Albert!.
    Per fer una via només cal una foto: la ressenya.No tinc gaire temps pel blog.Et sembla si et passo contrassenya del blog i arxius de fotos i ho penjes?.
    Merçi per colaborar amb el blog!!!

3. Conec un parell de hackers de l'empordà que em troben la ressenya ràpid. El publema és que no tinc fotos d'aquesta via...