divendres, 28 de setembre del 2018

Xemeneia Pitufos a Collegats.

M'ha semblat una via ben suculenta i complerta.El primer plat del menú és una placa d'autoprotecció,llavors venen dues tirades de pura xemeneia on els més tirilles hauran d'arrosegar l'esquena i els màquines passaran espatarrats.Digerits aquestes dos llargs ve el tram espeleológic de la via amb un sol pas molt estret.La sortida aeria de les xemeneies és la cirereta del pastís. El que explico a continuació parteix del supósit de que la role que es fa a la bauma de l'iniçi és R0 ( bolt i 2 burins):
-Llarg 1: No sortir a la dreta de la reunió on hi ha un pont de roca ( via Llàgrimes Negres ) sinó flanquejar a l'esquerra i seguir per la placa en flanqueig diagonal ascendent a la dreta. Moltes possibilitats d'autoprotecció fins i tot amb els friends grans ( 3 i 4 ). Al final de la tirada trobem un clau que ens indica el moment de deixar de flanquejar i pujar rectes cap a la reunió.
-Llarg2: Xemeneia amb dues falses reunions de burins,des de la segona falsa reunió sortir per una evident vira a la dreta. La reunió està al costat de l'arbre i la tirada fa 40 metres.
-Llarg 3: Falten els dos pitons que marca la topo.
-Llarg 4: Cal entrar a les profunditats de la xemeneia,no cal frontal.Quan deixes de tenir llum a darrera ja veus el final del tunel. Un cop a l'altre costat del forat cal baixar a una repissa amb sorra i arítjols per fer reunió en un arbre gran i mort.
-Llarg 5: Pujem un parell de metres per la canal terrossa fins a una repisseta. Hi ha una evident fissura que va recte amb una figuera,no seguir-la. Enlloc d'aixó escalem una curta fissura ample a la dreta on sembla que la roca és dolenta i que ens deixarà en una amplia repissa on es possible improvitzar una reunió a 20 mètres per evitar el fregament. Ara cal tornar a entrar a la xemeneia i travesar-la en sentit contrari al fet en el llarg 4. Al final hi ha un pas estret amb sortida de cares a la timba però amb bon canto i on sembla que podem emplaçar algún friend mitjà ( 0.5-1?). La reunió no la veus fins que no la tens a la cara,4 burins i una mica penjada.
-Llarg 6: Es curt.
-Llargs 7 i 8: Enllaçats.

Accés: Des de la Pobla de Segur prenem la carretera N-260 direcció Sort. Seguim i deixem enrere l’àrea de descans de la Figuereta i un cop passat el primer túnel aparquem el vehicle a un aparcament que trobem a mà esquerra (per 5 vehicles).
Aproximació: Continuem a peu direcció la Cova de la Serp i a l’alçada de la torre elèctrica ens desviem a la dreta. Seguim el corriol fins trobar-nos a l’alçada de la paret. Ens haurem de desviar a l’esquerra (fites), atènyer una corda fixa i fer uns darrers metres de grimpada fins a un collet. Uns deu metres per sota de l'evident bauma on fem la R0,millor encordar-se aquí ja que la bauma és més incómode.
Material: Unes setze cintes exprés,algún tascó i un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 6 repetint el semàfor i el 0.75.
Pel que he llegit l'habitual és dur un sol joc de friends fins al 3.
Les repeticions les hem fet servir a la primera i segona tirada.
El Camalot del 4 l'hem possat al primer llarg,per reservar les peçes més petites.
El Camalot del 5 l'hem possat en un gran forat del segón llarg.
El Camalot del 6 l'hem possat per trampejar la sortida de l'artifo del sisè llarg.

Horari: 6 hores.
Grau Obligat: Sense el Camalot del 6 segurament 6a, si utilitzem el del 6 segurament quedi amb V+/A1+ ( no queda de conya ).
Orientació: La xemeneia està pràcticament tot el dia a l'ombra i la placa de la primera tirada comença a tenir ombra cap allà a la una.
Descens: Acabem de pujar fins trobar un corriol que marxa cap al sud,quedant per sota d'una paret. Seguirem aquest corriol sempre cap a l'esquerra i sense pujar massa. En creuar un torrent hem de mirar de mantenir-nos baixos.
Al cap d'una mitja hora començarem a trobar força fites que ens guiaran cap a la ferrada de descens, Un cop haguem baixat la ferrada prenen un corriol que baixa cap al nord i ens retroba amb el camí de l'aproximació. 1hora del final de la via a l'aparcament.