dimecres, 17 d’abril del 2019

Cincuentones al Serrat Alt.

Cinc bones tirades per gaudir de l'escalada de bavaresses,díedres i xemeneies,llàstima de les feixes que hi ha entremig.La via segueix una lógica linea fissurada sobre bona roca.Malgrat això el final de la quarta tirada i l'iniçi de la cinquena són terrossos,compte perque la R4 està situada en plena canal.Escalada d'autoprotecció on només trobarem pitons i espits als trams on no podem fer us de friends o fissurers.

Orientació: Sud.
Accés: Àger seguir la carretera cap al Coll d'Ares. Una mica abans d'arribar al coll prendre una pista a la dreta en direcció a Colobó. La pista passa per sota de les parets del Cap del Ras i segueix cap a la Font Freda.Passats la Xurulla i també el Trident trobarem un gran prat a ma dreta on estacionar.
Aproximació: Des del prat la via és perfectament visible.Nosaltres no hem trobat cap traça que dugués a peu de via i hem anat buscant el pas més net de vegetació.Iniçi en un díedre evident amb les lletres TAK gravades així com una alzina llaçada.

Horaris: Aproximació 20',via 3/4 hores i baixada 40'.
Material: Nosaltres hem fet servir algun tascó i un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 4,va bé repetir 2 i/o 3.
Grau obligat: V+/A1.
Horari: 3 hores.
Descens: Nosaltres hem acabat la via a la feixaa,tal i com marca el dibuix,no la foto.Si volem baixar des d'aquest punt anem a l'esquerra a buscar una traça un xic incómode que torna a peu de via.
Si des de la feixa volem sortir a la carena ho podem fer escalant o grimpant ( fites ).Per fer-ho escalant,tal com diu la foto,cal buscar una tirada a l'esquerra: ponts de roca visibles,V+/A1 o 6a,aquesta tirada està preparada per rapelar.Si des de la carena volem baixar caminant anem a l'esquerra a buscar una canal amb una fita.