dissabte, 30 de novembre del 2019

Havana Club a la Pastereta.

Està prou bé amb un segon llarg que és una oda  a la continuïtat,petits trams de díedre i una placa final força lluïda.La roca és bona i a més és una via bastant repetida. Llàstima de la feixa i dels trams tombats ( finals Ll1 i Ll 3).Hem enllaçat el canvi de reunió que hi ha a la feixa però crec que és més cómode no fer-ho.

Nosaltres hem fet fins R4,topo El Visas.
Accés:Explanada d'en Nubiola, al costat del restaurant de la Vinya Nova.
Aproximació: Des de la Vinya Nova prenem la pista forestal que porta cap a Collbató. Seguint aquesta pista trobarem un primer trencant a mà esquerra, és el Camí de l’Artiga Alta. Passat aquest trencant i seguint uns minuts més tornem a trobar un altre trencant a l’esquerra, el seguim uns 100 metres fins arribar a un cul de sac on abans es podia deixar el cotxe. Des d’aquest punt agafem un camí de marques blaves (Camí del Clot de la Mònica). Seguim aquest camí sobrepassant el Serrat Inferior d'en Muntaner amb la característica agulla del Frare de Baix.Superat aquest punt arribem a una carena rocosa,després d'avançar uns metres per aquest cordal cal deixar el corriol de les marques blaves per agafar una traça fitada a la dreta.Més endavant aquesta traça es bifurca i convé seguir el braç esquerra,a través del qual atenyem el peu de la cara Oest de la Pastereta.Assolida la base de la paret anem uns pocs metres a la dreta i localitzem l'inici de la via en un díedre vermellós una mica en diagonal a esquerres, amb roca un pèl sospitosa i amb un primer bolt visible a uns 5 metres del terra. L'entrada la podem fer pel fil del díedre o per la placa de l'esquerra ( V/V+ ,nosaltres ho hem fet a pèl i és un xic expo,potser entra alguna cosa ).

Orientació: Oest,hi vàrem ser de 2 a 5 i la via va estar tota l'estona al sol.
Grau obligat: 6a/Ae.

Horaris: Aproximació 30' des de la Vinya Nova,fer la via i rapelar 2 hores i mitja.Del peu de via al cotxe 30'.
Material: Nosaltres hem emprat 15 cintes exprés i l'Alien vermell per assegurar el tram abans del primer bolt de la via. Si es preten trampejar el segón llarg anirà bé dur estrep i/o tramposa,en aquesta tirada em sona que algú hi utilitza el Camalot del 2. D'altra banda em sona que algú posava un 0.75 al díedre del primer llarg.
Descens: A data de la nostre escalada ( Novembre 2019), calia abandonar material si voliem baixar per la mateixa via ( R1 una anella,R2 res,R3 arbre sense res i R4 cordino i maillón ).
La R4 queda penjada i hem acabat de pujar a la feixa per fer reunió en un arbre. D'aquesta reunió no desgrimpar directament a la dreta,perill de caiguda de pedres a la base de la paret.Enlloc d'això acabar de pujar uns metres per trobar un corriol,el seguim a la dreta fins que la feixa s'acaba ( 50 metres aproximadament ) i en aquest punt localitzem una instal.lació de ràpel ( 3 bolts,2 amb anella i cadena ) que coincideix amb la R3 de la Funció Clorofílica. Fem dos ràpels de 40 metres i ens plantem a la base de la paret,a 50 metres del peu de via de l'Havana Club.

1. Jo recomano sempre baixar caminant! Nomes s'ha de ressegir el crestall amunt una estona fins trobar el cami que baixa de gorros,tombem a l'esquerra i en una estona estas a peu de via!
    Salut i vies que no prohibeixen!

2. Anem collats d'horari,Sergi!!
    Salut i merci per la info!.

3. ENhorabona, fa temps que la vaig fer, ara no crec que em sortis. Recordo que les tirades parells em van tocar a mi, vaig disfrutar moltissim.
    salut company

4. Si,a nosaltres tambe ens va agradar molt!.
    Com va el retorn a la vertical?