dilluns, 19 de juliol del 2021

Díedre Est,Via del Tronc i Matins d'Estiu als CIngles de la Creueta.

Enllestida la Via d'estiu baixem al cotxe a fer canvi d'aparcament i ens atansem a escalar aquest parell de vies i una tercera via que hi ha l'esquerra de la Via del Tronc i que podria tractar-se de la via Matins a la Fresca.Caldrà tornar-hi un dia per comprovar-ho i fer la resta de propostes.
Hem escalat aquests recorreguts amb una sola tirada i la que ens ha agradat més amb diferència ha estat el Díedre Est

Accés: Cal anar fins al municipi de la Nou de Berguedà.Creuem el poble en direcció Malanyeu. Deixem un trencant a l'esquerra que porta a Malanyeu i seguidament creuem una casa. Després l'asfalt desapareix i continuem circulant per pista.Passem per davant d'una formatgeria i al cap d'una estona arribem a una bifurcació amb un mur. Al mur hi ha un cartell que indica que si agafem la pista de l'esquerra anem cap a La Tó.Nosaltres anirem seguint la pista cap a la dreta,passarem per l'inici de la Via d'Estiu,obrirem un vailet i un quilometre més enllà aparcarem un xic abans del Mas d'Espades.

Aproximació: Hem seguit un corriol fitat per dins del bosc que ens ha deixat a la dreta de la paret en un coll ben estret on hi comença l'evident Díedre Est.
Material: A les que hem fet nosaltres ha estat suficient portar cintes exprés,al Díedre Est si anem justos de grau fàcilment hi podrem afegir asegurançes.

Orientació: Hi vàrem esser un dia núvol i no ho se peró diria que tenen ombra a la tarda.
Horaris: De peu de via al cotxe hi ha uns deu mimuts,per fer cada via i baixar-ne conteu una hora.
Descens: De totes les que hem fet hem baixat amb un sol ràpel de 30 metres.