dimecres, 29 de setembre del 2021

Via Set d'Amor a Narieda Oest.

Els entesos diuen que no es tant bona com les seves veïnes més clàssiques Via del Nifo i Banda del tako,cosa que deu ser veritat però a nosaltres ens ha semblat una proposta molt recomanable.A nivell de qualitat de la roca si que és cert que en alguns trams hi ha líquens,però són trams molt puntuals.Bona combinació de placa finota,placa franca i díedres.Flanqueijos que l'hi acaben de donar ambientillo.

Accés: Circulando por la C-14 dirección la Seu d’Urgell, a unos 3 km pasado el Coll de Nargó girar a la derecha cruzando el puente que nos lleva a la L-401 con dirección. Hay un cartel que indica dirección Figols i Alinyà. Una vez cruzado el puente girar a la izquierda. A 700metros tenemos el párking,a ma esquerra.Desde ahí sale el camino que nos lleva a la pared.
Aproximació: La via es veu des de la carretera.Travesem la carretera i agafem una traça que trenca a la dreta per una tartera fins arribara a la  Via del Nifo des d'on caldrà flanquejar una desena de metres a la dreta fins assolir el peu de via.Parabolts visibles.

Grau obligat: 6b al primer llarg i al penúltim.La resta trampejable amb 6a/A1.
Material: Nosaltres hem fet anar 14 expresos, algún empotrador i el joc de friends des de l'Alien Negre al Camalot del 4.Cordinos per renovar tant els dels ràpels com els de la via,la darrera reunió te un cordino que fa algo així com 4 metres per vincular l'únic bolt a un arbre.

Horaris: Aproximació 20',via i rapelar 4 hores,retorn al cotxe 15'.
Orientació: Oest,ombra fins les 2.
Descens: Nosaltres hem rapelat tal i com indica la ressenya.Compte amb el darrer ràpel que fa 65 i cal desgrimpar!

1. Al 2n llarg hi ha una reunió intermitja al final de la travessa del sostre que mola fer, encara que és una mica penjada. T'estalvies el fregament a la part final del llarg

2. [INFORMACIÓ important!] Molt bones família, avui hem fet la via set d’amor, com a segona opció ja que la ”tako” estava ocupada! Sorprenentment, al segon llarg, just al pas d’AE, quan el company anava de segon, el bloc ha cedit sencer, que per sort, no li ha caigut a sobre. Hem tret el pitó amb la mà i seguidament, amb el company penjat, hem proseguit a tirar la pedra perquè no li passes al següent escalador!
    Ara caldrà veure com queda aquest llarg en lliure, però per arribar al bon canto, hi ha un bon alejacu i dificil de protegir!!!
    No conec a massa gent de la zona, si voleu compartirho a algú que li interessi endavant!