dimarts, 9 d’abril del 2013

Esperó Rod.

-Cordada: Berta i Busquets.
-Ressenyes i accés: Per ubicar la via i per accedir a l'aparcament va molt bé el PDF de Senderos de la Roca.

-Material: Joc de tascons i joc complert de friends des de l'Alien verd al Camalot del 4, nosaltres vàrem repetir el 3 per la fissura ample de la sortida 11 M i ens va anar bé. Un 5 entraria peró no cal massa.

-Aproximació: De l'aparcament seguim la pista que està tancada amb una cadena i de seguida ja veien la paret. Un xic abans d'arribar a una cas agafem un camí a la dreta. De seguida trobem una bifurcació de camins, enganxem el de la dreta. Una mica abans de la vertical de la paret agafem una traça que puja en direccio a la base de la tàpia. Arribem a peu de via per una tartera i localitzem una fletxa picada, lleugerament a l'esquerra del fil de l'esperó.

-Via: La ruta te aventurilla i l'entorn és guapíssim peró la via en si no és cap maravella, és bastant herbosa i amb força blocs que hem d'anar esquivant. 6a obligat. Ara el lloc m'ha semblat més tranquil i salvatge que el coneixiem de la zona ( Ponoig, Campana i Penyal) i segur que hi ha vies bones.

-Descens: Una miqueta complicat d'explicar...hem d'acabar arribant al peu de via baixant per l'esquerra de l'esperó mirant a la paret. El que hem de fer un cop al cim és vorejar la muntanya per l'esquerra mirant la paret. Primer baixem en direcció a la pista i uns metres abans d'arribar-hi trobarem una traça que marxa cap a l'esquerra i guanya un coll ( Coll del Contador? ) on hi ha la Paret de les Fissures. Baixem pel vessant oposat fins que localitzem una instal.lació per fer un ràpel de 50 metres que ens deixa ben a prop del peu de via.