divendres, 17 de maig del 2013

Coll Roig:Alicorn,Duguusala i Ullets d'Esmeralda.

Piada d'aquestes tres vies fetes amb en Toni ( Alicorn i Duguusala ) i amb en Joan ( Ullets d'esmeralda ). La baixada a peu són de 10 a 15 minuts, encara que anem amb l'ansia per fer moltes vies no se si val la pena rapelar. A part de les vies que hem fet hi ha dues vies d'en Quim Gil i un parell més que no se de qui són. Les d'en Quim Gil es diuen Somni Complert i Somni Perdut, aquí hi ha les ressenyes. Les altres dues vies que conec són la Patxarán Litrako i la Dia de Boira, de la segona no en tinc cap referència i de la primera m'han dit que està semiequipada i que es pot fer amb un joc de friends fins al 3 i cordinos,6b+ i que està just a la dreta de la Duguusala ( bolt i pont de roca visible desde el camí ).

-Accés: Cal acostar-se a les inmediacions del monestir de Montgrony. Poc abans d'arribar-hi hem de pendre una pista a l'esquerra en direcció a Pardinella ( cartell ). Seguirem per aquesta pista uns dos quilometres. Passarem un refugi forestal i més endavant un font. L'estat de la pista és en general bo, nosaltres hem passat amb una Kangoo vigilant en algún punt concret. Hem d'aparcar al mateix coll roig ( cartell ), a les envistes de la paret que ens queda a la nostre esquerra.

-Aproximació: Mirant a la paret hem de baixar una miqueta cap a la dreta a trobar un camí que més endavant puja en direcció a la paret. Trobem una tanca amb una porta i un camí que marxa a la dreta. Nosaltres seguim pujant paral.lels a la tanca. Hi ha una segona porta amb un camí a la dreta que tampoc hem de seguir, acabem de pujar uns metres i ara si, creuem la tanca. De seguida trobem la R0 de la Duguusala ( 2 químics i un bolt). Per arribar al peu de via de l'Alicorn seguim a per la base de la paret, passem l'inci d'una altre via i un sector esportiu. Aquí ja veurem les caracterísitiques plaques tombades ratllades per canaleres i la fissura de sortida de l'Alicorn. El primer llarg supera un petit mur per accedir a una feixa ( químics visibles). La Ullets d'Esmeralda recorre les plaques de la dreta de l'Alicorn, comença a la vertical de l'evident díedre que suposo que pertany a la Tall d'Oca. Els químics de la Ullets...marxen a l'esquerra.

-Material: Totes les vies estan equipades per fer-se només amb cintes exprés. A la de l'Alicorn les xapes allunyen més i he vist per internet que la gent posa ferro. Desde el que porta un C4-C5 per entafonyar entre les canaleres fins al que va possant tricams i Aliens en forats. Nosaltres per no ser menys hem fet la via carregats amb tot l'arsenal, només hem possat dos Aliens ( vermell i gris ) al mateix forat per arribar a la darrera xapa del segon llarg, aquest tram l'hem fet molt per l'esquerra del químic.

-Duguusala: Bonica via de placa, amb un rocam excel·lent.Com posa a la ressenya pot ser una via per iniciació. Els trams de V no són exposats però si igual d'obligats que els de IV. Hem enllaçat les dues primeres tirades, anàvem amb una corda simple de 80. Hem utilitzat algunes cintes ben llargues i alguns químics convé no xapar-los, no hem tingut gens de fregament. La darrera tirada no l'hem fet, hem sortit a l'esquerra seguint unes fites que ràpidament ens deixen en una traça de baixada molt senyalitzada. Hem fet servir aquesta ressenya:

-Via de l'Alicorn: Una altre bona via de placa, amb unes canaleres molt guapes i una curta fissura final també bona. El grau obligat també deu ser V,peró amb les assegurançes més distanciades que a la Duguusala. Per baixar hem acabat de crestejar un tram ( per la dreta del cordal ) i després hem anat a l'esquerra a buscar el camí per on hem baixat de l'altre via. Portàvem aquesta topo:

-Ullets d'Esmeralda: Aquesta també és una bona via de canaleres, en general és un punt menys guapa i més fàcil que la de l'Alicorn, per dificultat i equipament. El darrer llarg és de tràmit i ens deixa a la reunió final de l'Alicorn.