divendres, 3 de maig del 2019

Díedre Farreny a la Roca Alta.

El díedre més cridaner de tot el Montsec!. Un cop ficats a la via ens hem topat amb una escalada més feréstega que farrenya.Hi ha trams de roca a controlar,sabines groses que cal travessar i poc equipament fix.Evidentment tot això podria variar si hom emprés parperina,xerrac i/o trepant. Així doncs aquesta escalada no se la poden perdre els escaladors/aventurers que es moguin en el V grau. Bon ambient.

Nosaltres hem fet la via en 4 tirades de la següent manera:
Ll1,50 metres entrant per l'Amadeus.Ens hem saltat una primera role de bolts de l'Amadeus i una segona amb tres casquillos d'espit M8.Hem montat la reunió en una gran sabina ben visible des de la base.A la sabina hi ha una repisa però haurem d'escollir entre assegurar al colega ajupits o penjats.Una altre opció que permet assegurar de manera més cómode seria aprpfitar la fissura de l'iniçi del Ll2 amb Camalots 0.75 i 1 (?),aquests dos no els hem possat ni al Ll1 ni al Ll2.
Ll2,45 metres.A la part final del llarg ens hem apartat de l'eix del díedre a l'esquerra seguint una evident ramificació en forma de díedre/canal.Aquesta segona reunió te un burí,un pitó i un gran bloc encastat llaçat.
Ll3,50 metresHem fet reunió uns 10 metres abans del gran tronc sec que marca el final del díedre,damunt d'una altre sabina gran i seca.Reunió d'un espit i bolt.
Ll4,20 metres.Sortim per la dreta ja que la sortida recta l'hem vist plena de vegetació.Reunió de dos bolts a la feixa de sortida.

Accés: Hem d'agafar la pista que porta a l'ermita de Meià. Al cap de dos quilometres trobem una pista a la dreta que no hem d'agafar. Seguim 2.5 quilómetres més i aquí si que hem d'agafar una pista a la dreta que hi ha just pasada una casa. La seguim fins a una mena de collet amb uns bucs d'abelles. Aquí la pista puja a l'esquerra i , està en més mal estat. Nosaltres hem aparcat aquí.
Aproximació: Des de l'aparcament hi surt un corriol que puja força dret cap a la paret i que està senyalitzat amb algunes fites i amb punts roses. Al final veurem un altre corriol que baixa de l'esquerra i que deu ser la traça de baixada,nosaltres seguim un troç més fins a situar-nos a la base de l'evident díedre.Parabolts visibles si entrem per l'Amadeus.
Orientació: Sud.
Grau obligat: V.
Material: Nosaltres hem emprat doble corda,cintes desplegables,una plaqueta recuperable,un parell de tascons i un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 3.Hi ha qui utilitza el quatre diria que al terçer llarg,qui repeteix el 2 i el 3 a l'iniçi de la segona tirada i qui porta 3 bolts de mètrica 10 per aprofitar els espàrregs.No seria mala idea canviar els dos metres de corda que hi ha al bloc encastat de R2.
Horari: 3 hores i mitja.
Descens: Un cop a la carena seguir-la a l'esquerra fins a trobar un camí que baixa cap a la base de la paret.Passem molt a prop del peu de via.
Hi ha una feixa per la qual es fa dreçera ( fites que en marquen l'entrada des de la carena )

1. Trobo molt malament qui treu xapes de un llarg pero molt mes de una reunio.