divendres, 31 de maig del 2019

Via Normal al Penyal de Sant Llorenç.

Típica via rampell que tot el dia la veus fins que un dia encarta enfilar-s'hi.A l'agulla hi ha tres itineraris de dificultat similar: Lagartija Nick,Normal i Tako Loco.
El més complicat ha set arribar al peu de via,una mica embardissat.M'imagino que no ho hem fet bé.L'escalada és disfrutona,d'aquelles que es fan curtes cosa que a Sant Llorenç no és un problema degut a la multitud de vies curtes per combinar.
Accés: Prenem la carretera de Sant Llorenç de Montgai a Camarasa.Passat el km 10 trobem un pont sobre el barranc Salat o Congost dels Ullals de Sant Llorenç. Aparquem abans de creuar-lo.
Aproximació: Passem el pont i agafem un corriol que hi ha a mà esquerra. Aviat baixem al barranc que travessem. Tirem uns metres a l'esquerra i trobem un nou corriol que s'enfila amunt fins al peu del Penyal. Anem per una carena penjada sobre dues barrancades.Bolts visibles.
Material: 5 cintes exprés,totalment equipada amb bolts i un pitó.S'observen un parell de caps de burí així com escletxes que podrien ajudar en cas d'anar just de grau.
Grau obligat: V/A0.Potser amb tramposa,pedal i/o catxarros ho podem baixar a IV...
Horari: Aproximació 10',via+ràpel 30' i retorn al cotxe 10'.
Orientació: Sud,segons diuen és la darrera paret de Sant Llorenç que te sol.
Roca: Calcari igual que el de la paret de l'Os.
Descens: La reunió somital és un arbret amb una cadena i una sirga,amb un sol ràpel de 25 tornem a ser al collet on comença la via.