divendres, 12 de juliol del 2019

Díedre Primavera a la Dent d'en Rossell.

Malgrat trams herbosos puntuals he trobat que és una bona via.Es tracta d'una successió lógica de fissures i díedres de diversos tamanys i formes rematats amb una interessant tirada de placa a la sortida.Escalada de tall atlètic,trobarem reequipades les expansions de progressió ( bolts platejats FEEC ) però no les reunions,on trobarem els forats fets per possar-hi els parabolts.Si algú es disposa a fer la via i vol col.locar els bolts a les reunions cal posar-se en contacte amb labochedelloro.com i l'hi seran facilitats els parabolts.

Accés: Queralbs. Aquest cop hem fet l'aproximació per dalt i per fer aquesta via crec que és la opció més rápida. 45' d'aproximació en  baixada i 45' de retorn en pujada. Per aquesta opció, des de Queralbs, prenem la pista que porta a Fontalba. Hem d'aparcar a l'últim revolt a esquerres abans del coll,a l'alçada d'un bosc cremat i a uns 8 km. del final de l'asfalt.La pista és accesible a qualsevol tipus de turisme. Crec que aquesta aproximació es pot millorar aparcant un o dos revolts abans i anant a flanc al coll,estalviant-nos així el tram de cresta.

Aproximació: Des de el cotxe baixem cap al bosc cremat, descendim fins al seu final i seguim a l'esquerra a buscar la carena cimera de la Dent. La seguim de baixada fins al segon coll,el que hi ha just després de la corda fixe no,el següent.Situats en aquest segón coll prenem l'ample canal/vira herbosa que baixa a peu de paret. Des del coll veurem la via,una bona referència és el xusco de la Via dels Duis,la nostre comença just a la dreta per una placa tombada a l'esquerra d'un sostret en forma d'L,no es veuen assegurançes.
Horari: Aproximació 45, via 3 hores i retorn al vehicle 45'.

Material: Nosaltres hem passat amb un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 4.Potser és millor enlloc del 4 repetir alguna/es peça/es entre el 0.75 i el 3.Si sou fanàtics de la seguretat agafeu entre 1 i 4 recuperables per evitar fer les roles només de dos espits rovellats.
Grau obligat: V/A1.
Orientació: Sudest
Descens: Les reunions no estan equipades per rapelar però m'ha semblat que les reunions van prou rectes com per poder rapelar-la abandonant material.
Ressenyes: Luichy i Silenciomineral.Gràcies!!!