dilluns, 1 de juliol del 2019

La que no estava oberta a les Dues Puntes.

Està bastant bé,amb una tirada de 40 metres d'offwitch orgàsmica.La resta de la via va cercant la lógica a través de fissures i díedres.La qualitat de la roca és canviant passant del pudrigam en algún tram fàcil a l'excelència.

Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€ (2€ si estàs federat).
Aproximació: Prenem el GR 192 en direcció al Monestir.Una mica abans de la Cadireta caldrà agafar una traça que puja ben empipada a la nostre dreta i que disposa de cordes fixes.Seguint aquest corriol anem a parar a la base de la muralla nord que flanquejarem a l'esquerra fins a un peu de via evident: díedre tombat a dretes amb vegetació,es veu el filferro del primer pitó.

Orientació: Nord,només hi entra el sol entre 6 i 7.
Material: Una plaqueta recuperable,14 cintes exprés,quatre tascons petits/mitjans i un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 3.Si es vol assegurar millor la tercera tirada es pot provar sort amb un #5 o #6,hi ha qui escala amb artificial el segón llarg i utilitza un Alien blau
Grau obligat: V+/A1.
Horari: Aproximació 40',via 4-5 hores i retorn al cotxe pel Refugi Vicenç Barbé 1 hora.
Descens: Des de la darrera reunió grimpem a l'agulla que ens queda a la dreta.Sense acabar de pujar a la bola somital flanquejem a l'esquerra trobant dues reunions rapelables ( espits i bolts ).Si seguim flanquejant ens plantem a l'Aresta Brucs on hi ha dos espits amb anelles.Nosaltres hem fet un ràpel de 30+3 metres de desgrimpada per l'Aresta Brucs.També podem seguir flanquejant i amb l'ajuda de les branques d'una alzina baixar a una canal,expossat.
Un cop a peu pla hem seguit les marques vermelles que duen al Refugi d'Agulles.
Ressenya: Escalatroncs i Parce. Gràcies!.