divendres, 19 de juliol del 2019

SAME a l'Agulla del Senglar.

Audaç itinerari que troba el camí lógic en una imponent agulla.
Totes les tirades tenen la seva gràcia: la primera és una pencada,la segona te pasos ben picants i és ben mantinguda,a la tercera cal fer un acte de fe tot confiant en que apareixerà el burí salvador i a la quarta cal mirar bé la roca.

Accés: Aparcament habilitat a sota de les escoles del Bruc.
Aproximació: Prenem una pista en direcció Oest creuant una urbanització i a posteriori camps d'oliveres. Al cap d'uns 20' caldrà prendre una pista a la dreta ( antic aparcament del Vermell de Xincarró ) i seguidament en una zona de pins agafar un corriol a la dreta ( direcció sector Desdentegada ). Assolir la carena i baixar al torrent. Remontar el torrent i l'alçada d'un sector esportiu abandonar-lo a la dreta. Peu de via en un sector esportiu,entosta característica ben visible.
Material: 25 cintes exprés,dos estreps,3 pitons ( universal gruixut i curt,uve mitjana i U llarga ),joc de tascons i dos joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 2.M'ha semblat que triplicant un 0.75 i un 1 hagués a més de repetir tascons hagués pogut passar sense pitonar.
Orientació: Sud.

Horari: Aproximació 1 hora,30' per fer els ràpels i 45' per tornar des de peu de via.A l'escalada hi hem estat unes 5 hores,tenint en compte que 2 hores i mitja han estat per escalar L1.
Grau obligat: V+/A1+.
Descens: Al cim hem fet la reunió a la sabina de la qual després hem rapelat.Cal creuar el cim cap a l'esquerra on hi trobem dues sabines,separades per un o dos metres a la mateixa alçada.Si hi torno m'enduré un troç de corda d'uns quatre metres per montar un bon tinglado.El cas és que de les sabines fem un ràpel de 40 metes fins la feixa de R2 i d'aquí un altre de 50 metres a peu de via.Aquest es fa sobre 2 químics o químic+sabina.