dijous, 10 de setembre del 2020

Anglada Cerdà a l'Ordiguer.

A l'Ordiguer probablement hi ha les dues vies més clàssiques i recorregudes del Cadí: Anglada Cerdà i la Cerdà Pokorski.L'Anglada sota el meu punt de vista constitueix un objectiu més abordable que la Pokorski,que resulta més treballosa i sostinguda. No per aixó m'ha semblat menys recomanable,ans al contrari.He trobat que es tracta d'un itinerari ben guapo,variat,amb un recorregut del tot lógic i amb passatges realment bonics d'escalar.Si d'alguna cosa te fama el Cadí és de roca insegura i de descensos complicats.
Com que estem parlant d'una de les vies més repetides de l'indret ens trobarem amb roca sanejada i només en un parell de trams fàcils més trencada,de totes maneres val la pena escalar amb una mica de cura.
El tema de la baixada simplement és encertar a pujar a la vira superior on trobarem un bolt al final,si seguim la vira de sota és per cardar-se molt de mal.Sense conèixer el descens jo no m'hi foteria ni de nit ni amb mal temps.

Accés: Hem d'anar al municipi de Martinet, a la carretera entre La Seu i Puigcerdà. Un cop a Martinet agafem la carretera que puja al poble d'Estana. Creuem el poble, fem un petit tram de pista i aparquem al Coll de Pallers.
Aproximació: Hem de pujar a Prat de Cadí, des de el mateix aparcament en surt el camí i diría que està senyalitzat. Un cop som al Prat de Cadí cal creuar-lo i agafar el P.R. que mena a la Canal del Cristall per on baixarem,el camí passa per la tartera que hi ha a peu de via.En aquest punt deixem el P.R. i enfilem cap a peu de via.Evident,amb la fotografia es veu perfectament la via.

Horaris: Aproximació 1 hora i mitja,via 4hores i baixada 2 hores.
Material: Doble corda i unes 14 cintes llargues pel fregament.Algún tascó i un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 3.Aquest darrer segurament prescindible.

Grau obligat: V+/A1.
Orientació: Nord,en algún punt la via te sol a les primeres hores del matí.

Descens: A la R11 ens hem desencordat,aquí anem a buscar la gran feixa superant una aresta de 10 metres amb un pas de III.Seguim aquesta feixa més o menys uns 100 metres i llavors arriba el moment de pujar a la feixa que tenim a sobre.Hi ha 3 canals per pujar a la vira de sobre de similar dificultat.Un cop a la feixa de sobre la seguim fims a la Canal ddl Cristall.L'entrada a la Canal del Cristall te una mica de mala llet,rampa amb grava hi ha un bolt a l'inici

1. Sí, una via ben maca, tot i que a la baixada no em va fer cap gràcia la rampa amb grava. He llegit el que expliques, però no ho he acabat d'entendre. Just on comença la rampa amb grava han posat un parabolt evident, o cal pujar a una vira superior que hi ha a sobre d'aquesta rampa amb grava per trobar el parabolt?

2. Hola Jordi.Les dues vires acaben amb una rampa de grava.La de dalt la bona i a més te un parabolt.
    En sortir de la via comences a baixar per la vira de sota i despres pujes a la de sobre que és on hi ha millor pas per entrar a la Canal del Cristall i el parabolt.

3. Em podries enviar un correu a
    blocempotrat@gmail.com sisplau?
    Et volia comentar una cosa.