dilluns, 7 de setembre del 2020

Cotaca al Barricó,el Baell.

La via te molt bona roca però amb força vegetació.Escalada de placa farcida de bons cantells llevat del tram de 6b que són tres o quatre metres.El mur de l'últim llarg és molt guapo,tant que  sembla recomanable establir-se a la vira de sota aquesta tirada i anar fent les tirades del costat en plan esportiu.Hi ha qui diu que la darrera tirada és el millor llarg de V de tot el Ripollès.
Ens hem saltat la R1 i la R3.

A la dreta de la 20.

Accés: Cal estacionar a l'alçada del km 126 de la N260.Si venim del sud l'aparcament queda a ma esquerra,al costat d'un antic pont i del sector de Les Coves de Ribes.
Aproximació: Seguirem a peu per sota del sector en direcció sud.Agafarem la pista de la dreta tot saltant una cadena, creuarem una antiga cantera i seguirem  per la pista en pujada.Ignorarem una pista a la dreta al cap de pocs minuts,trobarem una porta i seguint la pista arribarem a uns prats on hi ha les runes de Cal Barricó.
Aquí buscarem unes fites a ma esquerra (Est) que condueixen a una pista abandonada i posteriorment entren al bosc per apropar-nos a la paret.
Arribem a peu de via de la Usel,la nostre via queda uns vint metres a la dreta.
Placa metàlica amb el nom a l'inici.
Material: Nosaltres només hem fet anar unes setze cintes exprés,les xapes són a prop però si es va just de grau la roca admet catxarros i vagues a mansalva.
Si es vol fer un favor a la comunitat es pot dur un xerrac plegable i cadar quatre arreglos a la via i/o al final de l'aproximació.
Grau obligat: V/A1
Horaris: Aproximació:35,via+ràpel 2 hores i retorn al cotxe 30'.
Orientació: Nosaltres hi hem escalat un dia de núbol però diria que és SE amb sol fins les 3.
Descens: Rapelant per la via. Hem fet la darrera tirada en plan esportiu,despenjant el primer a la R4 un cop acabat el llarg i assegurant des d'aquí al segón de cordada.
Després hem fet dos ràpels: R4 a R2 35 metres i R2 a terra 55 metres.No calen recanvis.