dimecres, 9 de desembre del 2020

Hussein el Lluna al Faraó

Aquesta via ens l'havíem mirat quan vam fer la Zoe del mecanoscrit. Es veia molt tiessa, i en alguns punts desplomada. Al final vam decidir anar a donar-hi un cop d'ull. Ha resultat ser una via molt guapa, amb trams molt difícils però altres més escalables en lliure. Com a la majoria de vies del Faraó, la roca és excepcional! Està equipada amb parabolts per no passar por, però en algun punt ens caldrà escalar per anar d'una xapa a l'altra, obligant una mica.

Fa força temps havíem accedit al Faraó pujant per la Coma del Pastor, però el darrer cop que hi vam pujar ens vam trobar que el camí era de mal fer, sobretot per l'abundant vegetació que impedia el pas en alguns punts. Ja no es fa servir aquest camí per accedir al Faraó? Ara mateix sembla millor opció pujar pel camí de la Palomera, encara que hagis de trascollar el coll del Mosset.

Accés: Aparcament habilitat entre el Bruc Residencial i la Vinya Nova.

Aproximació: Des d'aquest aparcament agafem el camí que porta a Can Jorba. Quan arribem a la masia  de Can Jorba seguim la pista cap a l'oest direcció el Castell. Al cap de pocs minuts de caminar aquesta pista desemboca ens uns olivars. Poc abans surt un camí a mà dreta (poc visible) assenyalat amb marques de color vermell. És el camí de la Palomera. El seguim en una forta pujada. Passarem pel peu d'uns sectors d'esportiva. Continuem amunt fins al coll del Mosset. D'aquí ja es veu el Faraó. Baixem per l'altre costat i ràpidament arribem a la canal que accedeix a la cara est del Faraó. Pugem per la penosa canal fins a peu de la cara est. La via comença a la dreta de la paret, en una placa vertical entre els arbres. Parabolts visibles. Compteu 1 hora i quart des del cotxe.

Material: Està equipada amb parabolts, només calen cintes exprés i estreps
Orientació: Est
Horari: 2 hores
Grau obligat: 6a+/6b

Descens: Nosaltres hem rapelat per la mateixa via en dos ràpels llargs, del cim a la R2 i d'aquí al terra.
Ressenya: Anàvem amb la ressenya del llibre d'en David Hita d'Ecos. També es pot trobar a la guia de la cara sud d'en Luichy.