divendres, 18 de desembre del 2020

Negra Cornella al Faraó

Aquesta via aprofita un vistós díedre que hi ha a dalt de tot de la cara est del Faraó. És força curta, només té dos llargs. Pot servir per completar el dia tot baixant del Faraó. A l'inici de la via hi ha un tram de roca de mala qualitat, sobretot a la part interior del díedre. Cal anar en compte, a nosaltres se'ns han trencat alguns cantos. De totes maneres, si posem les mans i els peus a la part exterior del díedre trobarem la roca de més bona qualitat. A la ressenya suggereix de sortir del darrer llarg de Hussein el Lluna. Potser si sortim pel darrer llarg de la Zoe del Mecanoscrit la dificultat serà més homogènia amb la resta de la via.

Accés: Aparcament habilitat entre el Bruc Residencial i la Vinya Nova.

Aproximació: Des d'aquest aparcament agafem el camí que porta a Can Jorba. Quan arribem a la masia  de Can Jorba seguim la pista cap a l'oest direcció el Castell. Al cap de pocs minuts de caminar aquesta pista desemboca ens uns olivars. Poc abans surt un camí a mà dreta (poc visible) assenyalat amb marques de color vermell. És el camí de la Palomera. El seguim en una forta pujada. Passarem pel peu d'uns sectors d'esportiva. Continuem amunt fins al coll del Mosset. D'aquí ja es veu el Faraó. Baixem per l'altre costat i ràpidament arribem a la canal que accedeix a la cara est del Faraó. Pugem per la penosa canal fins a peu de la cara est. La via comença a l'extrem dret de la paret, en un marcat díedre (parabolts visibles). Compteu 1 hora i quart des del cotxe. De totes maneres, la millor manera d'aproximar a aquesta via és baixant de fer-ne una altra, per completar el dia.

Material: Està equipada amb parabolts i pitons, només calen cintes exprés.
Orientació: Est
Horari: 1 hora
Grau obligat: V+/6a

Descens: Nosaltres hem rapelat per la mateixa via, des del cim a la R2 en un ràpel curt. I de la R2 al terra en un ràpel d'uns 50 metres.
Ressenya: Hem fet servir aquesta ressenya de l'aperturista. Al lloro, que si sortiu per la Hussein el lluna el grau obligat puja a 6a+/6b.