dimecres, 24 de març del 2021

La Gàrgola del Tabac.

La primera tirada és molt guapa,llàstima que sigui curta.Després m'ha semblat que s'alternen trams bons amb panys on m'ha costat confiar en la roca.La via és bastant vertical i sostinguda.La segona role es fa a les inmediacions de la Cova del Tabac pel que te ràpida escapatoria,la primera reunió només te un parabolt que hem reforçat amb l'Alien groc i elCamalot de l'1.

Accés/Aproximació: Nosaltres hem arribat a la via després d'escalar Alpinisme de Secà al Sócol del Montroig.Des del final d'aquesta via es veu perfectament el gran bloc darrera del qual hi ha el díedre on comença l'escalada.Hi arribem seguint rastres de pas: primer per un corriol que va de planer i situats a la vertical de la via grimpant unes feixes.

Si només s'escala aquesta via cal estacioqnar com per anar a la Cova del Tabac.Des de Camarasa en direcció Tremp passem el túnel i just després de creuar totes les instal.lacions de la presa hi ha un bon aparcament a ma esquerra. Aquest aparcament últimament està força freqüentat ja que per la zona de la Cova del Tabac s'ha equipat el Sector Solarium i està molt de moda. Caldrà caminar des d'aquest aparcament fins la Cova del Tabac,pasar-la de llarg i baixar una mica fins que resulta visible la via: díedre amb un gran bloc a la base.

Grau obligat: 6a/A1.

Material: Unes catorze cintes exprés,un joc de tascons i un altre de friends des de l'Alien verd al Camalot del 4.Segons es vagi més o menys just de grau repetir peçes entre el 0.5 i el 3.

Horais: Aproximació des de dalt del Sócol 20',via 3 hores i mitja,retorn a l'aparcament 1 hora.

Descens: Del final de la via carenem a la dreta fins a un ampli i evident coll,en aquest punt cal baixar a l'esquerra on trobem un bon camí que sense pèrdua ens baixarà fins al fnal de l'embassament. Si només hem fet una via al Cingle de la Cova del Tabac tindrem el cotxe a ma esquerra i a prop sinó ens tocarà seguir la carretera a la dreta creuant els túnels fins a l'aparcament. Més o menys ens tocarà caminar un quilómetre per la carretera. Si ens fa pal podem fer la logísitica de portar dos cotxes i aparcar-ne un l'aparcament de la Cova del Tabac.