dilluns, 19 d’agost del 2024

Zonder Sneeuw al Dauet d'Agulles.

Darrera d'aquest enigmàtic nom s'hi amaga una via ben interessant malgrat que poc repetida. Hi trobarem un flanqueig ben guapo, una potent fissura, una miqueta d'artifo i una placa agraïda. Si ho rematem escalant algun itinerari que ens permeti assolir el cim del Dauet ens quedarà una montserratinada ben parida. La roca,llevat d'un parell de trams, bona malgrat que han de baixar crostetes i líquen ja que probablement aquesta ruta no s'ha repetit gaire. Acabada la Zonder Sneeuw  nosaltres hem fet un parell de vies al Dauet: Starman ( V+,tres bolts nous amb els respectius burins al costat ) i la SAME/Aresta Brucs ( comença a l'esquerra del tot burinada reequipada amb espits allem,6c o V/Ae).

Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe, ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€ (2€ si estàs federat).
Aproximació: Prenem el camí direcció al refugi Vicenç  Barbé, assolim el pas de les Portelles i un cop aquí boregem cap a la dreta seguint per la cara Est de les portelles. Just abans d'arribar al Dau hem de baixar per una canal que comença al Coll entre el Dau i la Portella Gran. Hi ha una alzina gran que ens permet desgrimpar el tram més dret. Veurem una primera cornissa a la nostre esquerra per on comença la Nicolau --Freixes.En canvi a nosaltres ens interesa baixar uns cinc metres més per arribar a l'inici d'un relleig més petit. Romaní a mitja vira visible i R1 ben visible també.
Grau obligat: V/A1. L'únic tram exposat m'ha semblat que era el flanqueig d'entrada ( III/IV),anàvem una mica a preu fet i potser la cosa es pugui assegurar.
Material: Nosaltres hem emprat una dotzena de cintes exprés,un pedal i un joc de friends des del Camalot 0.75 fins al 3. Algunes cordades també fan anar els tascons i el joc complert de friends. Em sembla que a la piada dels oberturistes demanen dues uves.
Orientació: Oest.
Horaris: Aproximació 30',via 1'5 hores i 25' del final de l'última reunió a Can Massana. Si empalmem amb alguna via del Dauet conteu una hora més.
Descens: Assolida la darrera role acabar de pujar fins a peu pla.Aquí si anem a l'esquerra en res trobem l'inici de la canal per la qual hem baixat a peu de via.
Ressenya: Treta del web de l'aperturista,en Pako Crestas. La via acabaria a la tercera reunió,després es ressenya l'enllaç amb la Normal al Dauet.