divendres, 3 de març del 2017

Via Falconera a la Falconera.

Interessant via marinera,pels qui els hi agradi escalar damunt del mar. Deixant de banda l'entorn la via l'he trobat força variada i amb roca de primera llevat de la tirada de 6a+. No hem enllaçat tirades. Ens ha agradat més que la SAME però sembla ser que encara és més bona via la Xani.
L'accés/aproximació crec que es poden fer de diferents maneres, ho vàrem improvitzar una mica i vàrem fer el següent: sense ràpels ni passar per les vies del tren i amb un retorn al cotxe de cinc minuts. Resumint hem aparcat a la carretera de revolts, hem baixat al sector esportiu del Pas de la Maladona i hem escalat un parell de tirades de flanqueig fins a l'iniçi de la via .

Accés: des de Barcelona es fa per l'autovia de Castelldefels en direcció Sitges i Castelldefels. La deixem a la sortida 42 amb la indicació "Port Ginesta". Seguim paral.les a l'autovia en direcció Sitges. De seguida arribem a una rotonda i fem esquerra/dreta per agafar la carretera dels revolts del Garraf que si no m'equivoco va en direcció Sitges. Seguim aquesta carretera que crec que és la C-246,passem el poble de Garraf i després d'un marcat revolt a la dreta aparquem en un mirador que queda a ma esquerra. Aquest mirador està situat més o menys uns 400 metres després del km.27 i per entrar-hi és recomanable seguir la carretera un quilómetre més fins que trobem una bona entrada a la dreta per fer el canvi de sentit.L'aparcament te vidres trencats a terra, pinta a que roben: no deixeu res als cotxes!!!!.
Aproximació:Creuem el petit mur que delimita el mirador i prenem un corriol a l'esquerra fins a un coll. Aquí agafem un corriol que baixa cap al mar,de seguida trobem un tram de cordes fixes i les primeres vies del sector Pas de la Maladona. Situats damunt del tunel de la via del tren,que és la base del sector, anem cap a l'esquerra mirant el mar i desgrimpem un petit mur fins a una repissa damunt del mar. Aquí fem R0 i començem el flanqueig, hi ha una linea blanca horitzontal, compte a no anar massa amunt que hi ha les xapes d'una via esportiva i ens podem liar.
Orientació: Podria ser Oest, nosaltres hi vàrem anar a quarts de cinc i vàrem trobar la via al sol a partrir de R1.
Material:Pràcticamet equipada amb químics i material divers a la part baixa,tot i això hem fet servir un joc friends des de l'Alien Vermell al Camalot del 3. Els químics estan impecables,al flanqueig d'entrada (IV) hi ha bolts  en bon estat i al tram de 6a+ hi ha químics i reliquies. Diria que tots els pasos difícils estan assegurats amb químics.
Grau obligat: V+. Pel primer i el de sgon de cordada,.Al flanqueig de 6a+ he vist difícil afegir flotants pel segón.
Descens: Seguim una traça a l'esquerra que en 5' ens retorna al cotxe.
Horari: 1.5/2 hores.
Ressenya: Joanasín!

1. molt millor aparcar al poblet del garraf,i caminar 15 minuts,es passa per un tunel de la via del tren,per sota i segeixes pugant fins un coll amb avenc petit i ja pots baixar al sector del pas de la maladona
    es mes recomanable que aparcar a la carretera!

2. Ok,és molt xungo de passar el tunel?.
    Merçi per la info!!!.

3. no.no pas ,si es caminar pel tunel (hi han dos)que passa per sota la via del tren,en algun blog surt.i es molt mes comodo i segur,el que passa que m'explico malament
    sergi.Alella

4. L'altre dia vam fer la falconera i la xani. Es una molt bona combinació amb un grau similar, val la pena . Realment la Xani es mes bona.
    Referent a l'aproximació desde el poble de Garraf. El cotxe el deixas a l'entrada del port a un descampat, travessas un tunel que pasa per sota la via i que dona accés a un parking de camions, per enfilar una pista paralela a la carretera. Abans d'arribar a un altre tunel que travessa la autopista, giras a l'esquerra per un corriol que et porta al cim de la falconera. Evident.
    Joan

5. Joan merçi per la info!!,ara en teoria està prohibit però quan torni a estar permès hi tornem.i segur que ens va de puta mare aquesta aprox desde el port del garraf.
    Salut i paelles collons!!!