dilluns, 4 de febrer del 2019

Monpart a la Miranda de les Bohigues.

Una de les rutes més clàssiques i repetides de l'indret.La veritat és que no n'hi ha per menys: roca de primera,bon ambient i prou varietat de passatges per lo curta que és.De totes maneres hi ha moltes vies amb aquests atributs que no acaben convertint-se en classiques,aquesta a més te dificultats homogènies i esta reequipada amb parabolts de la FEEC,hi queda algún espit i un pitó.Tot aquest rotllo ve a dir que és una via guapa i força freqüentada.

Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe, ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€ (2€ si estàs federat).
Aproximació: Cal anar en direcció al Refugi Vicenç Barbé.Superarem el Pas de les Portelles i saltarem a l'altre vessant.Just a sota del Refugi hi ha la Canal del Cirerer,un parell de metres abans d'entrar a aquesta canal localitzem una traça a ma esquerra que puja fins la base de la Miranda de les Bohigues. Seguim cap a la dreta fins a un coll on comença la via. Parabolts visibles,diria que eren platejats,de la FEEC i que el primer es trobava a uns 3 metres del terra.

Material: El més habitual és emprar només 15 cintes exprés.Nosaltres a més hem possat els Camalots 0.75 i 2 al díedre de la terçera tirada,a part semblava que entrava un Alien ( blau-groc?) als darrers metres del segón llarg.Si es va just de grau pot ajudar un estrep.
Orientació: Est,els primers metres de la via romanen a l'ombra fins les onze.
Grau obligat: V+/A1e.Hi ha trams de IV puntuals on si fallem hi ha un bon vol.
Descens: Nosaltres l'hem fet amb els gats posats ja que hi ha un parell de desgrimpades de III que les hem trobat exposades.Del final de la via cal anar a la dreta ( Nord ) i desgrimpar un parell de resalts,hi ha un espit amb maillón per si volem rapelar.Superat aquest parell d'entrebancs arribem al camí d'Agulles amb marques vermelles que seguirem a l'esquerra. Passarem per sota de l'Aresta Brucs a l'Agulla del Capdamunt i si anessim cap a dalt crec que podriem combinar amb l'Aresta Brucs a l'Agulla dels Espeleólegs.