dilluns, 14 d’agost del 2023

C'est pas la pire qu'on ait faite! a Cambre d'Ase.

Proposta ben senzilla i assequible per gaudir de l'entorn sense massa complicacions.Ideal per acabar de sumar metres d'escalada si som dels qui els hi agrada/cal amortitzar la caminada d'aproximació.No se si seria una bona pensada per recomanar-la com a via d'iniciació ja que hi ha algun factor 2 i algun distanciament en terreny de III/IV.

Accés/Aproximació: Cal arribar al Pla de Cambre d’Aze (part superior de les pistes d’esquí), nosaltres he pujat per les pistes de Sant Pere dels Forcats, per la Cabanassa, abans d’arribar a l’estació d’esquí, agafem un trencall a la dreta cartell indicador. Pugem per la pista, millor un cotxe alt o 4x4, fins el Pla. També podem accedir per l’estació d’esquí d’Eina. Del Pla hem de pujar per la pista d’esquí “Petite Fontaine” fins el final d’on surt un camí, direcció al circ de Cambre d’Aze. A uns 100m agafem un camí sinuós a la dreta què ens porta a la dreta del circ (sentit pujada), anirem trobant fites, primer pel bosc i després per tartera fins a peu de via, passat el concorregut inici de la Ascensión vers una etoile. Parabolts visibles.

Horaris: Aproximació 1 hora 20 minuts,via fins R3 i rapelar-la 2 hores.Retorn al vehicle 55 minuts.
Orientació: N.E. (?).
Material: Nosaltres hem utilitzat només una desena mal contada de cintes exprés.Si es va just de grau sembla que la roca admet ferro,donat el caràcter esportiu de l'itinerari pot fer servei una tramposa.Si tenim intenció de rapelar és aconsellable agafar dues cordes d'almenys 50 metres així com recanvis pels ràpels.
Grau obligat: V/A0.

Descens: Nosaltres hem rapelat malgrat que diria que l'habitual és baixar a peu. La quarta tirada l'hem escalat fins a on marxa a l'esquerra per evitar problemes amb el ràpel.De manera que hem baixat amb tres ràpels d'uns 40 metres: R3-R2,R2-R1 i R1-terra.
Ressenyes: Del blog d'en Joan Asín, juntament amb aquesta darrera fotografia que marca l'inici de la via. Mil gràcies per la feina.