divendres, 30 de desembre del 2011

Paret del Pont: Zeleste + Com un porquet.

-Cordada: Parce i Teo.
-Ressenya: Nosaltres duiem les de Rocktopo de la Cara Sud i ens han anat molt bé. En Lluís n'ha fet una que segur que també us va molt bé, moltes gràcies!!!!:

-Material:  Hem anat possant de tot: tascons, Aliens ( semàfor ) i Camalots fins al número 3. Un estrep per la Zeleste.

-Aproximació: De la Vinya Nova pugem per un tramet de pista, agafem un camí a la dreta que travessa un bosc i baixem al Torrent del Pont. Pugem uns metres pel torrent i a l'altre cantó surt un camí. Pugem
per aquest i passem per sota la cara O de la Palleta, els Pollegons ( Aresta Ribes ), Roca de Ponent, Roca Gris ( Esparreguera ), Roca Jordi Soler i Masip ( Revoluciones Celestes ) i finalment la Paret del Pont. Al principi de la paret hi ha una traça que puja a peu de paret, per una mena de canal.
Per començar la Zeleste ens enfilem a l'esquerra d'una mena de promontori fins a una fisura diagonal herbosa cap a l'esquerra. Més amunt es veu el primer clau ( hi hem deixat un cordino ).
L'inici de la Com un Porquet és uns vint metres a l'esquerra ( fletxa picada ).
Començant la Zeleste :

-Vies: Magnífiques vies de placa sobre bona roca,menys la primera meitat del primer llarg de la Zeleste. Estan poc equipades peró els pasos més difícils estan ben assegurats. A la segona tirada de la Com un Porquet el segon espit no es veu. Al final de la diagonal hi ha un espit,després cal superar una panxeta ( nosaltres ho hem fet per l'esquerra ), un cop a sobre la panxeta ja veurem l'espit que queda amagat damunt un códol taronja. La segona reunió està en una bauma ( a la paret de sobre, a l'esquerra ). A la tercera tirada superat el tram més dificil arribem a una mena de vira, les xapes continuen recte peró el primer de corda no els ha vist i ha sortit cap a la dreta ( segurament més fàcil IV ). Els sisens no són obligats peró el V+ si i amb les xapes allunyades.

-Descèns:  Per baixar de la Zeleste hem fet dos ràpels per l'Anonymus ( del cim a una reunió que queda a l'alçada de R1 ). De la sabina on acaba Com un porquet hem acabat de pujar i hem anat a l'esquerra. Hem fet una desgrimpada de II-III ( potser millor rapelar d'una alzina ) i hem trincat una reunió rapelable. Un primer ràpel d'uns 10 o 15 i un segon d'uns cinquanta ( diuen que amb 60 arribes al terra ).

1. Fa poc vam fer aquestes dues vies.
    A les dues ens van semblar que el 6a era obligat, i de fet a la Zeleste ens va semblar que el grau obligat voltava el 6b (a no ser que es porti ganxo).
    La Zeleste també ens va semblar més exposada. Al primer llarg es poden posar assegurances, però fas alguna placa a pèl i on no es pot posar res. La sortida de la R1 també és fineta i exposada fins a xapar el primer espit.
    La Com un porquet ens va semblar més tranquil·la, tot i que també s'ha d'escalar...

1. Ara que les han fet dos escaladors de confiança ja sabem el grau obligat!.