dimecres, 23 de març del 2022

Directa Hipocritas al Pic del Martell.

La última tirada és de les que em semblen guapes de la paret, la resta també mola. Una de les xules del Pic del Martell, que resulta menys embolicada de seguir gràcies a l'homogeneïtat de l'equipament a base d'espits Fixe que només tenen una vintena d'anys i que exteriorment semblen fiables. El 6c és una secció de 5 metres factibles amb A1e la resta escalada de continuïtat atlètica i amb calcari velcro. Hem enllaçat la segona i tercera tirada. Coincidint amb les roles de la via hom hi ha equipat una línia de ràpels, cosa que converteix la Directa Hipocritas en una opció a tenir en compte si volem escalar diverses vies a la paret.

Accés: Des de Barcelona es fa per l'autovia de Castelldefels en direcció Sitges i Castelldefels. La deixem a la sortida 42 amb la indicació "Port Ginesta". Seguim paral·lels a l'autovia en direcció Sitges. De seguida arribem a una rotonda i ens desviem a la dreta per entrar a la urbanització " Rat penat ", crec que hi ha una tanca però està sempre oberta. Després d'una petita avinguda amb pins trobem una altre rotonda, seguim rectes per una carretera de revolts amb forta pujada i amb un cartell que indica " Parc Natural del Garraf". Quan portem 1.8 quilòmetres des de la segona rotonda arribem a l'aparcament que ens queda a ma esquerra i que te un cartell que diu " Pic del Martell".

Aproximació: Tot i no durar més de vint minuts és una mica incòmode. Baixem uns metres i creuem la carretera. Pugem per traça força definida fins a un coll on ja veiem la paret Est del Pic del Martell i baixem pel vesant oposat en forta baixada seguint una de les múltiples traces que hi ha. Inici comú amb l'Angel Rock, AR picat a la base ( pot estar esborrat ) i casquillo d'espit, a l'esquerra de l'evident Esperó Bombers.

Orientació: Sud est, sol fins cap allà les 3.

Grau Obligat: V+/6a fent A1e.

Horaris: Aproximació: 20', via 1 hora 30 minuts. Retorn al cotxe 30'.

Material: Unes setze cintes exprés i un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 2. Hi ha qui l'escala només amb expressos.

Descens: El millor és baixar caminant però si volem escalar una altre via potser ens surti a compte rapelar, nosaltres hem fet això darrer. L' itinerari disposa de parabolts amb anella a cada reunió per baixar rapelant, de manera que potser es podria baixar amb tres ràpels de 30 metres. Nosaltres hem rapelat la via en diverses ocasions i hem enllaçat els ràpels de diferent manera: R3-R1 ( 50 ) i R1-terra ( 40 ) o bé R3-R2 ( 40 ) i R2-terra ( 50 ).

1. Bona via i potent de grau, però si comentes que es passa amb estreps....potser la provarem.

2. Hola Jaume!. Nosaltres vam pasar amb 6a/A1e i no problema.Recomanable!