dilluns, 24 de juny del 2024

Iroquesos a la Manolito Garcia.

Ens ha semblat una bonica escalada esportiva, on fins i tot els més porucs podran apurar ja que hi trobem un equipament modern i abundant. Malgrat un inici un xic desagradable de seguida començarem a gaudir de la bona placa montserratina.La darrera tirada si que alguns la consideren un mer tràmit per assolir el cim. La nostre idea era rapelar de la segona reunió per fer la veïna Yucatan però anàvem justos de temps i ho hem deixat estar.Al cim no hi ha reunió i hem anat a buscar la instal·lació de ràpel que queda a la banda Nord.Opció a tenir en compte si volem sumar metres després d'escalar alguna de les exigents vies al Dumbo ( Aresta Brucs, Esperó dels Núvols,Lobo Estepario...),en aquest cas conteu amb uns cinc minuts per enllaçar les dues escalades.

Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe, ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€ (2€ si estàs federat).
Aproximació: Des de l'aparcament pugem en direcció al refugi d'Agulles ( senyalitzat ). Al cap de mitja hora arribarem al Pas de la Portella, el superem i un cop al coll del damunt hem baixat pel vessant oposat. Passem de llarg del refugi i agafem la Canal Ampla fins a l'agulla Sens Nom. En aquest punt remuntem a l'esquerra pel mig del bosc fins arribar a la base de la paret.La via comença just davant d'un gran pi, corrua de parabolts Fixe del 10 visibles.

Material: Només calen cintes exprés,diria que amb una desena ha estat suficient.Si volem baixar de la segona reunió sense fer el cim caldrà abandonar un cordino doncs només un dels dos parabolts te anella. El ràpel del cim és d'un sol parabolt vinculat a una savina amb una corda a les últimes,preveure dos metres de corda per abandonar.
Horaris: Aproximació des de Can Massana 50', per fer la via i el ràpel hi hem estat 45'. Del final del ràpel al cotxe 50'.
Orientació: Est.
Grau obligat: V+/A1e.
Descens: Un ràpel de 20 metres per la cara nord. Un cop al coll hem baixat per una canal a la dreta que ens ha permès assolir la Canal Ample per la que hem aproximat.
Ressenyes: Joan Vidal i Jose Walero. Merci!!!!.